Какво учат деветокласниците по математика!?!

Конкретни въпроси и проблеми от житието-битието в останалите провинции (без Квебек)
Аватар
albatros
Мнения: 188
Регистриран на: Нед Яну 02, 2005 4:48 pm
Местоположение: TO

Какво учат деветокласниците по математика!?!

Мнение от albatros »

Искам да изразя изумлението си за нивото на обучението по математика в средните учелища в Канада. Направо бях поразен :shock:

Синът ми е в 9 клас за тази учебна година чак сега започна да учи математика. Не знам кой е разработвал тези учебни програми ама то тези хора нямат въобще акъл.

Той завърши 8 клас през юни 2005. И какво се оказва, получава се 9 месечна пауза по обучението по математика :shock: !?! Това е оснавна дисциплина и такава пауза е недопустима.
Вчера го гледам какво учи :shock: !!!
Събират и изваждат положителни и отрицателни числа.
Изчисляват % от нещо.
Съиране на елементарни дроби. Привеждане под общ знаменател.
Абе, нямам думи....

Къде са уравненията с едно неизвестно? квадратните уравнения? Опростяването на изрази? ..... и колко още неща които ние сме учили?
Просто не знам, тази образователна система за какво функционира.

Прав ли съм или това е само единичен случай?
"The secret of success is going from failure to failure without loss of enthusiasm."
~ Winston Churchill
Аватар
bbb
Мнения: 360
Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 12:55 am

Мнение от bbb »

Prav si, tova e masov sluchai :)
Aries
Мнения: 1203
Регистриран на: Пон Май 24, 2004 11:58 am
Местоположение: Alberta

Мнение от Aries »

Ами явно зависи от училището. Както и от класа, програмата и редица други неща. Да ви питам аз, за какво им са квадратните уравнения на 90% от хората... Както и това как се решава система от линейни уравнения...
Който има желание (както и знания и възможности) се обучава по малко по-различни програми по математика включващи частично и това, което се учи в БГ 1-ви курс инж. специалности. За останалите дробите са напълно достатъчни :D
Предполагам, че по подобен начин стоят нещата и с останалите дисциплини.
Аватар
rorcho
Мнения: 308
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 6:30 pm
Местоположение: BC, Vancouver
Обратна връзка:

Hi

Мнение от rorcho »

Aries написа:Ами явно зависи от училището. Както и от класа, програмата и редица други неща. Да ви питам аз, за какво им са квадратните уравнения на 90% от хората... Както и това как се решава система от линейни уравнения...
Който има желание (както и знания и възможности) се обучава по малко по-различни програми по математика включващи частично и това, което се учи в БГ 1-ви курс инж. специалности. За останалите дробите са напълно достатъчни :D
Предполагам, че по подобен начин стоят нещата и с останалите дисциплини.
Kato cialo Aries e prav :D Opredeleno ne haresvam uchebnata sistema v BG na BG - ot 1 klas do stepen profesor - no tova si e edna ogrooomna tema za komentar. Na men mi haresvashe matematikata i zatova vliazah v MG, no pak za6to natovarvaha izli6no uchenici, koito iskat da se zanimavat s istoria i izkustvo i dr. Baktan ot mnogoznainici, ne slu4aino v BG lipstvat specialisti i nakraia nikoi ne si varshi rabotata kakto triabva. Decata v srednite ni uchili6ta, sa v stres, prenatovareni, ne sportuvat dostatachno i t.n. tova si e statistika. V 4ujbina nivoto na matematika riazko se povi6ava kogato u4enika stane student i se zanimava s matemati4eski nauki - injineri, arhitekti i t.n.taka 4e te navaksvat. Ako sme tolkova umna nacia niama6e da sme na tova diredje. Az predpo4itam v srednoto obrazovanie sistemata da e olekotena i decata da si izjiveeiat detstvoto po-spokoino. Tolkova mnogo ne6ta sam u4il, 4e nakraia samo matematikata mi ostana v akala. Da ne bi niakoi da se seshta za vsi4kite varhove na Stara planina ili da kaje vav vsiaka chast na BG kakva e po4vata i n broi podrobnosti i t.n.

Neka vseki 4ovek da si izjivee jivota taka kakto iska (spazvaiki konstituciata) , da se zanimava s tova s koeto iska i po tozi na4in samata darjava 6te moje da se razviva. :shock: :shock: :shock:

Be happy ! :D
Аватар
sasho71
Зомби 2004
Зомби 2004
Мнения: 4882
Регистриран на: Пон Авг 18, 2003 8:28 am
Местоположение: отнороТ

Мнение от sasho71 »

Албатросе,
ами не ти ли е ясно че тука ако нямаш поне бак не може и да се подпишеш кат хората :lol:
Кир по врат0 е стилът ми, брат0!
Godis
Мнения: 1661
Регистриран на: Пон Юли 28, 2003 2:22 am
Местоположение: Montreal, Pointe Claire

Мнение от Godis »

Албатросе, зависи каква програма по математика учи детето ти - тук в Монтреал в училището на детето има 2 или 3 нива на математика, която се определя от заложбите и предишния успех на детето, и от това какво ще учи след като завърши средно образование.
Пример - ако ще учи изкуства, математика изобщо не му трябва. Ако ще учи инженерна специалност му трябва точно определена математика.
При нас има и т.нар приемни класове, за деца които не знаят езика. Основното в тези класове е да те научат на езика, респ. математиката е за да научиш по-скоро термините отколкото самия предмет. Вече в нормален клас става профилиране както ти обясних по-горе.

Интересно ми е, в англоговорящата част ако дойде дете със слаб английски как се процедира ? Има ли подобие на тукашните "приемни класове" ?
Godis
Мнения: 1661
Регистриран на: Пон Юли 28, 2003 2:22 am
Местоположение: Montreal, Pointe Claire

Мнение от Godis »

ПС. А доколкото до натоварването в тукашните училища - смятам че системата е много по-добра от тази в България, където всеки даскал се стреми да те направи светило в своята си област, правят ти по 2-3 контролни на седмица и т.н. и в крайна сметка се дипломираш с куп знания които никога няма да ти влязат в употреба.
Аватар
bis
Мнения: 530
Регистриран на: Вто Авг 05, 2003 3:55 am
Местоположение: ville de Quebec
Обратна връзка:

Мнение от bis »

Не съм много компетентна по въпроса, но ми попадна една математика за секондер 3 и от бързото й прелистване видях неща дето аз съм ги учила в 7 ми клас.
Та това за подписа и бака е много точно.
Само човек, който рабира нещо изцяло, може да го обясни така, че друг да не може да го разбере.
/Нобелов принцип на Рудини/
Аватар
some
Мнения: 1380
Регистриран на: Пет Апр 23, 2004 7:33 am
Местоположение: Harmanli

Мнение от some »

Kak kakvo se uchi?
Obichajnite neshta - integrali, diferenciali, diskriptivna geometria, kompleksen analiz i drugi takiva elementarni smetki.
Аватар
Kirilius
Мнения: 510
Регистриран на: Чет Окт 23, 2003 10:41 am
Обратна връзка:

Мнение от Kirilius »

Аз смятам, че понятието обща култура е много важно и то представлява знанията ни за света като цяло. Човек определено може да живее с бедна обща култура и в това отношение тукашната система е много практична - дава ти това, което искаш.

Аз обаче се радвам, че образованието (+ възпитанието от родителите) в БГ ми е дало общата култура на нивото на което е.

Математическите познания са много важна част от общата култура... както са важни историята, географията, литературата, физиката и каквото се сетите...

Твърдя, че добрата обща култура дава повече възможности от бедната или липсващата такава :D

Човек с повече познания за света може да общува по-лесно с хоратa и съответно да има повече възможности пред себе си.

Лошо няма ако човек е решил да става дърводелец и по този случай знае само да дялка дървета :D Най-вероятно ще си живее щастливо и спокойно без да се интересува от квадратни уравнения.

Само че нали сте гледали The Matrix? Помните ли какво казва по едно време агент Смит? "Ignorance is a bliss" казва. И е много прав!
Вие кое хапче предпочитате - синьото или червеното?
:twisted:
"You take the red pill and you stay in Wonderland ..."

Не че е лошо човек да поживее малко в Wonderland, само дето това води до оскотяване. Човек се превръща в част от стадото и става лесен за манипулиране (за справка последните избори в USA).

Аз бях изумен как един канадски project manager с години IT опит ме попита: "2/3 (две трети) 75% ли бяха?"
Изображение


С две думи смятам, че повечко обща култура (в това число математика) би донесла повече полза отколкото вреда.
Aries
Мнения: 1203
Регистриран на: Пон Май 24, 2004 11:58 am
Местоположение: Alberta

Мнение от Aries »

Kirilius написа:Аз смятам, че понятието обща култура е много важно и то представлява знанията ни за света като цяло. Човек определено може да живее с бедна обща култура и в това отношение тукашната система е много практична - дава ти това, което искаш.

Аз обаче се радвам, че образованието (+ възпитанието от родителите) в БГ ми е дало общата култура на нивото на което е.

Математическите познания са много важна част от общата култура... както са важни историята, географията, литературата, физиката и каквото се сетите...

Твърдя, че добрата обща култура дава повече възможности от бедната или липсващата такава :D

Човек с повече познания за света може да общува по-лесно с хоратa и съответно да има повече възможности пред себе си.

Лошо няма ако човек е решил да става дърводелец и по този случай знае само да дялка дървета :D Най-вероятно ще си живее щастливо и спокойно без да се интересува от квадратни уравнения.

Само че нали сте гледали The Matrix? Помните ли какво казва по едно време агент Смит? "Ignorance is a bliss" казва. И е много прав!
Вие кое хапче предпочитате - синьото или червеното?
:twisted:
"You take the red pill and you stay in Wonderland ..."

Не че е лошо човек да поживее малко в Wonderland, само дето това води до оскотяване. Човек се превръща в част от стадото и става лесен за манипулиране (за справка последните избори в USA).

Аз бях изумен как един канадски project manager с години IT опит ме попита: "2/3 (две трети) 75% ли бяха?"
Изображение


С две думи смятам, че повечко обща култура (в това число математика) би донесла повече полза отколкото вреда.
Интересно колко души процентно, на възраст над 30 години могат да решат квадратно уравнение в БГ. И с какво това им обогатява познанията за света?
Аватар
webmastera
Мнения: 143
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 6:56 pm
Обратна връзка:

Мнение от webmastera »

Да взема и аз отношение по въпроса, като вмомента изпитваш "предимствата" на БГ образователна система. Обща култура е едно, да ти пълнят главата с глупости - съвсем друго. Целият проблем идва от ключовата думичка "желание" т.е. в БГ училищата те карат насила да учиш по много от всичко, което естествено дразни и човек се съпротивлява, учи без интерес и само се тормози. Когато се учи без желание аз оставам с впечатление че се "зубри". Просто така като се замисля работите които съм учил насила след няколко месеца, макс. година, вече нищо не си спомням от тях и не вярвам когато ми потрябват дори да си спомня, че съм ги учил някога. За това пък, вместо да уча насила е можело през това време да науча нещо което ми е приятно и което вероятно сега ощв щях да си спомням. Не зная как е било когато е измисляна БГ образователната система, но сега за да научи нещо човек трябва:
1. Да има време.
2. Да има желание.
3. Да може да търси в Gооgle & Wikipedia
С това ученето се изчерпва.
Ще дам конкретен пример:
В седми клас ме караха насила да уча къде по света какви са климатичните пояси, какви са сезоните, растенията и прочие. Също така - столици. Всичко това тогава ми беше крайно безинтересно и аз го учех само за контролни а Географията я мразех. Естествено година по-късно вече нищо не си спомнях. Не щеш ли преди около година-две започнах да проявявам особен интерес към географията - да гледам филмчета по Discovery и National Geographic, да разглеждам картата на света(физическа, климатична и политическа), да чета и се интересувам за различни държави. Еми сега знам всички тези работи които са ме карали да уча някога, но не съм приложил никакво усилие, а просто съм се забавлявал когато е нямало какво друго да правя. Ето на това аз казвам обогатяване на общата култура. А учителите са там за да дадът основите, да ти покажат пътя, но всеки трябва сам да си го избере и по собствено желание да тръгне по него. Иначе винаги ще се чувства прецакан.
А по въпроса за математиката: може ли please някои да каже горе-долу какво се учи в Math 40S в Manitoba или pre-calculus както го водят? Зная, че в Google има доста инфо, но все пак да попитам ако имате наблюдения. Струва ми се че е съвсем напълно различно от това което е по програма в БГ в 12ти клас и се притеснявам малко че calculus ще ми дойде нанагорно догодина та се чудя дали да не взема да решавам някакви задачи и да уча материал самосотоятелно.
"The whole secret of life is to be interested in one thing profoundly and in a thousand things well."
Horace Walpole
Изображение
joro
Мнения: 6535
Регистриран на: Вто Юли 29, 2003 11:04 am
Местоположение: Bulgaria

Мнение от joro »

Че за какво им е на канадците да учат математика? Като им потрябват математици ще си ги внесат- от България, Румъния, Русия, Украйна.......
Световен Ден на Идиота- денят, в който целия свят празнуваше избирането на Тръмп
BG-Dude
Мнения: 261
Регистриран на: Съб Фев 12, 2005 1:53 pm

Мнение от BG-Dude »

Това пък са пълни глупости!
Основното образование е задължително с при4ина - твърде си млад за да знаеш какво трябва да у4иш.
Аз ли4но не съм съгласен с това 4е вси4ки трябва да у4ат визша математика в 9 клас - вси4ко до корен квадратен ще ти влезе в употреба в живота, вси4ко след корен квадратен е абсолютно безполезно и трябва да се у4и само по специализация.

Но така е само с математиката. Вси4ки останали предмети си струва да бъдат изу4авани. И ако 4акаш да нау4иш нещо от Гугъл и Уикипедия - тежко ти и горко - нямаш си грам представа от Интернет...Дискавъри имат хубави картинки, но те си струват само като допълнение към ве4е придобити знания за флората и фауната. Аз на твое място бих съжалявал 4е не си спомням столиците на редица държави и определено бих искал моите деца да знаят на кои континент се намира Перу или да ми покажат къде е Камбоджа; но това разбира се е мое мнение. На твоите деца наистина ще им влезе в употреба да знаят десетте божи заповеди :roll:
T&C of my opinion:
The opinion I have expressed is entirely mine. It does not represent that of the forum, or any other member of it. Feel free to agree, or disagree with my opinion. My opinion should not be treated as a legal advice.
Godis
Мнения: 1661
Регистриран на: Пон Юли 28, 2003 2:22 am
Местоположение: Montreal, Pointe Claire

Мнение от Godis »

Tova e iasno, v obchtata kultura niama nichto locho, ama puk za kakvo sme uchili atomni tegla na him.elementi, gram-molove i t.n. ot koito si spomniam samo imenata ? Za tova ide rech - che te karat da uchich nechta koito izobchto ne ti oformiat kulturata.
Заключено