Моля за съвет
Моля за съвет
Много ще съм ви благодарна ако ми помогнете със съвети по отношение на попълването на документите до Виена. Имам чувството, че каквото и да напиша, няма да е правилно. Въпросите ми са по отношение на това какво ще работим в Квебек.
1. Аз съм водеща, с висше образование - учител. Средното ми образование е "организатор на изобразителни дейности" - мога да бъда нередовен учител по изобразително изкуство, да работя в галерия - такива бля бля. Каква професия трябва да посоча, че ще упражнявам в Квебек. Притеснява ме това, че ако пиша учител е ясно, че тепърва трябва да вземам разрешение за упражняване на професията. Т.е няма да се включа веднага на трудовия пазар. Просто не зная какво да измисля.
Съпругът ми е на 36 години, от които можем да докажем с трудова книжка и справка в НАП 3 години от последните 10. Той е професионален шофьор, специалност Монтьор на селскостопанска техника от средното образование. Работил е преди повече от 10 години по специалността. Последните 3 години е работил като оператор в компютърна зала. За него какво ще бъде най-удачно за документите да работи в Квебек. Той има документи за една специалност, стаж по друга, за която няма документи. Такива объркани истории. :confused2: Много ще съм ви благодарна ако ми помогнете с конкретен съвет. Не предполагах, че след като успешно сме се мотивирали (4 години ни трябваха), събрали всички документи и превели ще имам проблеми с попълването на документите.
1. Аз съм водеща, с висше образование - учител. Средното ми образование е "организатор на изобразителни дейности" - мога да бъда нередовен учител по изобразително изкуство, да работя в галерия - такива бля бля. Каква професия трябва да посоча, че ще упражнявам в Квебек. Притеснява ме това, че ако пиша учител е ясно, че тепърва трябва да вземам разрешение за упражняване на професията. Т.е няма да се включа веднага на трудовия пазар. Просто не зная какво да измисля.
Съпругът ми е на 36 години, от които можем да докажем с трудова книжка и справка в НАП 3 години от последните 10. Той е професионален шофьор, специалност Монтьор на селскостопанска техника от средното образование. Работил е преди повече от 10 години по специалността. Последните 3 години е работил като оператор в компютърна зала. За него какво ще бъде най-удачно за документите да работи в Квебек. Той има документи за една специалност, стаж по друга, за която няма документи. Такива объркани истории. :confused2: Много ще съм ви благодарна ако ми помогнете с конкретен съвет. Не предполагах, че след като успешно сме се мотивирали (4 години ни трябваха), събрали всички документи и превели ще имам проблеми с попълването на документите.
за себе си драскай, че ще си учител. на интервюто им казваш, че ще си направиш евалюейшън на дипломата и това.
там даскалите като нас ни уважават и взимат добри пари.
като учител по ИИ ще можеш да работиш на много места, като гледах справката на амплуа кебек.
споко,
а за съпругът, ами каквото посочиш, не бой се изобщо. на интервюто и без това се казва, че J'accepterais tout travail legal pour assurer ma famille.
т.е. приемам всякаква легална работа за да осигуря семейството си.
то на тях им е ясно, че на първия ден никой нема да те тупне на работа по професия.
изобщо споко, колега.
там даскалите като нас ни уважават и взимат добри пари.
като учител по ИИ ще можеш да работиш на много места, като гледах справката на амплуа кебек.
споко,
а за съпругът, ами каквото посочиш, не бой се изобщо. на интервюто и без това се казва, че J'accepterais tout travail legal pour assurer ma famille.
т.е. приемам всякаква легална работа за да осигуря семейството си.
то на тях им е ясно, че на първия ден никой нема да те тупне на работа по професия.
изобщо споко, колега.
-
- Напуснал форума
- Мнения: 4846
- Регистриран на: Вто Яну 13, 2004 3:36 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Тази "дилема" е стояла и ще стои пред не един и двама кандидат-емигранти - "Какво да пиша, че ще работя в Квебек?"
Поставям думата в кавички, защото такъв проблем не съществува на практика, а е рожба на притесненията на по-голямата част от тръгващите по процедурата и "съветите" на част от вече миналите тази процедура и особено успешно миналите я.
Грешката на всички тях е, че приемат априори въпроса от формуляра в смисъла: "Какво ще работите на следващата сутрин след пристигането Ви в Квебек?" А въпросът изобщо не е за това. Пита се за вашите дългосрочни планове за професионална реализация. И съвсем естествно е щом човек кандидатства по една програма като "квалифицирани работници", доказвайки своите образователни и професионални квалификации, то неговият отговор на подобен въпрос да е адекватен на тези квалификации. Помислете си само как ще ви прозвучи на вас на мястото на четящия формуляра, ако инженера е написал как ще работи като "шофьор на такси", химика - като "мияч на чинии" и т.н.? И какво бихте си помислили за тези "специалисти"?
Не, във формуляра инженера посочва, че ще работи като инженер, химика като химик и т.н., а за самото интервю всеки трябва да е подготвен да отговори на въпрос от типа: "А какво ще правите докато си приравните образованието (получите разрешение да упражнявате професията си)?" Ето тук вече може да се ползват съветите на "старите кучета" по отношение възможните отговори за това какво бихте могли да работите на първо време. Но...само докато получите съответното разрешение да упражнявате професията, за коя вече имате и сте доказали своята висока квалификация.
А какви са вашите реални планове...това си е лично ваша работа.
Поставям думата в кавички, защото такъв проблем не съществува на практика, а е рожба на притесненията на по-голямата част от тръгващите по процедурата и "съветите" на част от вече миналите тази процедура и особено успешно миналите я.
Грешката на всички тях е, че приемат априори въпроса от формуляра в смисъла: "Какво ще работите на следващата сутрин след пристигането Ви в Квебек?" А въпросът изобщо не е за това. Пита се за вашите дългосрочни планове за професионална реализация. И съвсем естествно е щом човек кандидатства по една програма като "квалифицирани работници", доказвайки своите образователни и професионални квалификации, то неговият отговор на подобен въпрос да е адекватен на тези квалификации. Помислете си само как ще ви прозвучи на вас на мястото на четящия формуляра, ако инженера е написал как ще работи като "шофьор на такси", химика - като "мияч на чинии" и т.н.? И какво бихте си помислили за тези "специалисти"?
Не, във формуляра инженера посочва, че ще работи като инженер, химика като химик и т.н., а за самото интервю всеки трябва да е подготвен да отговори на въпрос от типа: "А какво ще правите докато си приравните образованието (получите разрешение да упражнявате професията си)?" Ето тук вече може да се ползват съветите на "старите кучета" по отношение възможните отговори за това какво бихте могли да работите на първо време. Но...само докато получите съответното разрешение да упражнявате професията, за коя вече имате и сте доказали своята висока квалификация.
А какви са вашите реални планове...това си е лично ваша работа.

Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets!!
- nevergiveup
- Мнения: 120
- Регистриран на: Сря Юни 28, 2006 3:33 am
- Coccinelle
- Мнения: 49
- Регистриран на: Чет Апр 06, 2006 5:15 pm
- Местоположение: Montréal
Здравей Aninik
Аз също работех като учител, а в DCS като професия, която ще упражнявам в Québec бях посочила нещо, което няма нищо общо, но целта ми е там да завърша тази специалност и работя съответно по нея. Нямаше никакъв проблем. На интервюто е момента да се обосновеш и да покажеш че си се интересувала, че имаш идея от пазара на труда ... Или пък ако искаш да работиш отново като учител по същата логика... В сертификата за селекция, които получих са ми писали че съм по професия учител в средните училища, независимо от моите желания за Québec всъщност. Така че смело напред. Най- важното е да имаш конкрента идея за теб самата какво ще правиш, от там нататък с много труд, с повече или по-малко късмет нещата се подреждат.
Аз също работех като учител, а в DCS като професия, която ще упражнявам в Québec бях посочила нещо, което няма нищо общо, но целта ми е там да завърша тази специалност и работя съответно по нея. Нямаше никакъв проблем. На интервюто е момента да се обосновеш и да покажеш че си се интересувала, че имаш идея от пазара на труда ... Или пък ако искаш да работиш отново като учител по същата логика... В сертификата за селекция, които получих са ми писали че съм по професия учител в средните училища, независимо от моите желания за Québec всъщност. Така че смело напред. Най- важното е да имаш конкрента идея за теб самата какво ще правиш, от там нататък с много труд, с повече или по-малко късмет нещата се подреждат.
- nikolovata
- Мнения: 290
- Регистриран на: Сря Май 18, 2005 4:40 pm
- Местоположение: До mоста...
не мисля, че е фатално ако си инженер и си написъл че ще работиш по ниско квалифициран труд, но просто може да се наложи да обясниш на интервюиращия ,е си разбрал,че не можеш да започнеш директно като инженер и си дал инфорамция за това какво смяташ да поработиш докато се приравниш.nevergiveup написа:A фатално ли е ако си писал, какво смяташ да правиш на първо време а не си описал дългосрочните си планове?
Ако не опиташ, винаги ще съжаляваш...
И сега съжалавам...че не го направих по-рано
И сега съжалавам...че не го направих по-рано

Re: Моля за съвет
Във връзка със средното ви образование, може да посочите възможността да работите като технически персонал в галерии, библиотеки, музеи. Точното наименование и код на професията е "5212 - Personnel technique des musées et des galeries d'art". Не е регламентирана и не могат да ви кажат нищо. По принцип може да се започне работа веднага в този бранш, но само по принципAninik написа: Средното ми образование е "организатор на изобразителни дейности" - мога да бъда нередовен учител по изобразително изкуство, да работя в галерия - такива бля бля. Каква професия трябва да посоча, че ще упражнявам в Квебек.


http://www.jobfutures.ca/cnp/521.shtml
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Не е съвсем вярно горното твърдение - гидовете се наричат аниматори, а заетостта се осигурява главно от студенти. Не е препоръчително да се казва, че ще търси такава работа, като се има предвид, че се работи почти винаги за минимална работна заплата, а се изисква перфектен френски и английски език. За educateur трябва университетско образование, но не учителско, колкото и да е смешно. Също не отговаря на квалификацията, която е посочила "организатор на изобразителни дейности".mira91 написа:kaji 4e 6te si tarsi6 rabota kato educateur de musee, tova sa godovete v museite
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)