Кажете нещо за..........
Кажете нещо за..........
Моля, всички, който имат деца и ходят на училище от 1 до 4 клас, да споделят впечатленията си от образователната система на Канада.
Това се отнася и за съфорумците, които живеят в англо-говолящите провинции. Как става приема на ученици, и приравнява ли се нашето образование към тяхната и как става това, ако въобще им пука на канадците за нашата образователна система. Ето например, питам за сина си, който е 3 клас - там, в кой клас ще бъде и как стои въпроса с френския (за Квебек) и англ. за останалите провинции. Сега в БГ децата изучават англ. от 2 клас по новата образователна система( Коя ли на брой е тя, вече не помня. Ама както и да е.) Считам, че часовете за изучаване на езика не са достатъчни и според Вас трябва ли да ходи на допълнителни уроци по англ. За фр.език не мога да коментирам нищо, тъй като то и без това трудно се намират учители, който да организират курсове по този език, особено с малки деца. За тях е по-удобно да работят с големи хора, тъй като с малките се изисква голямо търпение. Друго нещо, което ме интересува е какво е отношението на канадските учители към децата, особено към нашите деца, които в случая са деца на имигранти. Имат ли някакво негативно отношение и др.такива. Благодаря предварително на всички, които дадат своето мнение.
Това се отнася и за съфорумците, които живеят в англо-говолящите провинции. Как става приема на ученици, и приравнява ли се нашето образование към тяхната и как става това, ако въобще им пука на канадците за нашата образователна система. Ето например, питам за сина си, който е 3 клас - там, в кой клас ще бъде и как стои въпроса с френския (за Квебек) и англ. за останалите провинции. Сега в БГ децата изучават англ. от 2 клас по новата образователна система( Коя ли на брой е тя, вече не помня. Ама както и да е.) Считам, че часовете за изучаване на езика не са достатъчни и според Вас трябва ли да ходи на допълнителни уроци по англ. За фр.език не мога да коментирам нищо, тъй като то и без това трудно се намират учители, който да организират курсове по този език, особено с малки деца. За тях е по-удобно да работят с големи хора, тъй като с малките се изисква голямо търпение. Друго нещо, което ме интересува е какво е отношението на канадските учители към децата, особено към нашите деца, които в случая са деца на имигранти. Имат ли някакво негативно отношение и др.такива. Благодаря предварително на всички, които дадат своето мнение.
Аз имам дете на тази възраст, така че сядам да ти отговоря.
Имаш неоснователни притеснения. Колко е качествена системата не мога да коментирам, но е отлично организирана. Не го мисли от сега.
Първо отиваш в учебната комисия на Монтреал. Ходенето там ставаше с уговорка по телефон. При пристигането в имиграционната служба ще те упътят за всичко, вкл. какво да предприемеш за записване в училище.
Взимаш на детето виза, сертификат, паспорт, договор за наем, всички документи, с които разполагаш към момента на срещата. Там ги преглеждат и му изготвят досие. Става бързо и лесно. Получаваш писмо по пощата в кое училище е разпределено, имаш ли училищен автобус, къде да го чакаш и прочие. Обикновено ги събират към 7.30-8.00 и ги връщат към 16.00 в максимална близост до адреса ти, като сам решаваш дали да пускаш детето само да се прибира, ако те няма в 16.00 ч. (Аз лично предпочитам така, отколкото да остава на „занималня” до 18.00). Ще ти кажат има ли предвиден обяд в училище, често има такъв, срещу символично заплащане, във всяко училище е различно.
Детето ти бива записано в подготвителен клас, където заедно с други новопристигнали деца на сходна възраст учат основно език. Когато преценят, че детето е усвоило необходимата според тях основа, пращат го в „нормален” клас.
От повечето родители съм чула само суперлативи по отношение на това как самото дете се чувства в училище и дали му допадат преподавателите. Тук бих въздъхнала, защото заплащането е доста по-адекватно от това в България, и учителите имат масово нормален вид (млади, изключително приветливи и най-вече мотивирани да се занимават с професията и изобщо с деца). За съжаление в България повечето хора с талант и образование за учители си сменят овреме професията...
Единствения, когото съм чула да се оплаква от училище тук, съм аз самата, но в случая искате смяна на клас или училище. Не е фатално.
Родителите нямат особен достъп до училище. Но ви пращат редовно писма. Детето си има и личен училищен дневник, с календар на почивните дни, както и графа за всеки ден – има ли домашно или забележки. Или вие да впишете ваша забележка: - )))
От училището на моето дете звънят към 9 сутринта, ако отсъства. Уведомяват ме, че детето ми го няма, ако случайно аз не знам. Сградите са охраняеми с високи мрежи, които обикновено се държат заключени за външни лица. Много се набляга на изграждане на хармонични отношения, не толерират агресивно поведение при децата. И моето дете потвърди, че в училище в БГ „се бият много повече”. Специално в нейното училище не допускат неприлично облекло (голи кореми, високи токчета), както и неподходящи вещи (например мобилен телефон или ключодържател-верига).
В началото на учебната година ще ви запознаят с всички учители. През годината ви канят да се срещнете с учителя на детето ви, като срещата протича „на 4 очи”. През останалото време можете да поискате среща по всяко време, ако нещо ви притеснява.
Малко ми е разпокъсано и повърхостно писмото, но наистина няма за какво да се безпокоите. Много по-голям проблем е да местите детето от Канада в България, но това е съвсем друга тема.
Ако се притеснявате за език – може би детето ще е по-малко стресирано първите дни, ако знае няколко елементарни думи или изречения, свързани с глад, жажда, тоалетна и пр. Но и да не знае, това е първото, което научават под формата на игра. Така че спокойно.
Успех.
ПС: Детето ми е все още в подготве, класът е съставен от около 10 деца, съучениците са му от България, Турция, Румъния, Русия, Мексико, Коста Рика, Пакистан, Китай). В нормалните класове по нататък се смесват с "местните" деца.
Имаш неоснователни притеснения. Колко е качествена системата не мога да коментирам, но е отлично организирана. Не го мисли от сега.
Първо отиваш в учебната комисия на Монтреал. Ходенето там ставаше с уговорка по телефон. При пристигането в имиграционната служба ще те упътят за всичко, вкл. какво да предприемеш за записване в училище.
Взимаш на детето виза, сертификат, паспорт, договор за наем, всички документи, с които разполагаш към момента на срещата. Там ги преглеждат и му изготвят досие. Става бързо и лесно. Получаваш писмо по пощата в кое училище е разпределено, имаш ли училищен автобус, къде да го чакаш и прочие. Обикновено ги събират към 7.30-8.00 и ги връщат към 16.00 в максимална близост до адреса ти, като сам решаваш дали да пускаш детето само да се прибира, ако те няма в 16.00 ч. (Аз лично предпочитам така, отколкото да остава на „занималня” до 18.00). Ще ти кажат има ли предвиден обяд в училище, често има такъв, срещу символично заплащане, във всяко училище е различно.
Детето ти бива записано в подготвителен клас, където заедно с други новопристигнали деца на сходна възраст учат основно език. Когато преценят, че детето е усвоило необходимата според тях основа, пращат го в „нормален” клас.
От повечето родители съм чула само суперлативи по отношение на това как самото дете се чувства в училище и дали му допадат преподавателите. Тук бих въздъхнала, защото заплащането е доста по-адекватно от това в България, и учителите имат масово нормален вид (млади, изключително приветливи и най-вече мотивирани да се занимават с професията и изобщо с деца). За съжаление в България повечето хора с талант и образование за учители си сменят овреме професията...
Единствения, когото съм чула да се оплаква от училище тук, съм аз самата, но в случая искате смяна на клас или училище. Не е фатално.
Родителите нямат особен достъп до училище. Но ви пращат редовно писма. Детето си има и личен училищен дневник, с календар на почивните дни, както и графа за всеки ден – има ли домашно или забележки. Или вие да впишете ваша забележка: - )))
От училището на моето дете звънят към 9 сутринта, ако отсъства. Уведомяват ме, че детето ми го няма, ако случайно аз не знам. Сградите са охраняеми с високи мрежи, които обикновено се държат заключени за външни лица. Много се набляга на изграждане на хармонични отношения, не толерират агресивно поведение при децата. И моето дете потвърди, че в училище в БГ „се бият много повече”. Специално в нейното училище не допускат неприлично облекло (голи кореми, високи токчета), както и неподходящи вещи (например мобилен телефон или ключодържател-верига).
В началото на учебната година ще ви запознаят с всички учители. През годината ви канят да се срещнете с учителя на детето ви, като срещата протича „на 4 очи”. През останалото време можете да поискате среща по всяко време, ако нещо ви притеснява.
Малко ми е разпокъсано и повърхостно писмото, но наистина няма за какво да се безпокоите. Много по-голям проблем е да местите детето от Канада в България, но това е съвсем друга тема.
Ако се притеснявате за език – може би детето ще е по-малко стресирано първите дни, ако знае няколко елементарни думи или изречения, свързани с глад, жажда, тоалетна и пр. Но и да не знае, това е първото, което научават под формата на игра. Така че спокойно.
Успех.
ПС: Детето ми е все още в подготве, класът е съставен от около 10 деца, съучениците са му от България, Турция, Румъния, Русия, Мексико, Коста Рика, Пакистан, Китай). В нормалните класове по нататък се смесват с "местните" деца.
- KolioBalkanski
- Marquis de Suhindol
- Мнения: 9069
- Регистриран на: Пет Авг 29, 2003 8:40 am
- Местоположение: j-cowboyland, Toronto
- Обратна връзка:
"Детето ми е все още в подготве, класът е съставен от около 10 деца, съучениците са му от България, Турция, Румъния, Русия, Мексико, Коста Рика, Пакистан, Китай). В нормалните класове по нататък се смесват с "местните" деца."
:-)
ne znam kak e v Montreal no v Toronto uchilishtata koito sam poseshtaval sa absolutno dominirani ot imigrantski deca,
samo edno sam vijdal v koeto imashe poveche belichki no i tam te se praveha na cherni s uvisnali pantalonki i hodeha vse edno che edinia krak im e po kas ot drugia
:-)
ne znam kak e v Montreal no v Toronto uchilishtata koito sam poseshtaval sa absolutno dominirani ot imigrantski deca,
samo edno sam vijdal v koeto imashe poveche belichki no i tam te se praveha na cherni s uvisnali pantalonki i hodeha vse edno che edinia krak im e po kas ot drugia
Помогнаха на бай Ганя да смъкне от плещите си агарянския ямурлук, наметна си той една белгийска мантия - и всички рекоха, че бай Ганьо е вече цял европеец.
-
- Мнения: 728
- Регистриран на: Сря Сеп 01, 2004 11:12 am
- Местоположение: ulitsa Sezam, vtora kofa, v liavo
- Обратна връзка:
Imam edin priatel v Laval, negovoto dete hodi v mnogo prilichno uchilishte. Vijdal sam go, nema mnogo tsarni
, no i da ima izglejdaha svestni. Slojili edni golemi duvari, pile nemoje da prehvrakne vatre. Ima ohrana
ba maamu to kat zatvor be. deteto e dovolno, no spored mene uchat daleche pod vazmojnostite si. Kakto se izrazi mladeja "sega ni davat vazmojnost da saberem sili za kolejite i universitetite"
Umen momak :idea:
![Wink :wink:](./images/smilies/emoticon-0105-wink.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/emoticon-0114-dull.gif)
![Too Much Info :shock:](./images/smilies/emoticon-0184-tmi.gif)
Ima hora gotovi da braniat istinata dokato ot neia ne ostane nishto. (J.R.Openhimer)
- KolioBalkanski
- Marquis de Suhindol
- Мнения: 9069
- Регистриран на: Пет Авг 29, 2003 8:40 am
- Местоположение: j-cowboyland, Toronto
- Обратна връзка:
Моят синковец е вече 5-ти клас, ама все пак ще се включя :
? Във Ванкувър просто отиваш в най-близкото училище и си записваш детето. Искат някакъв документ който показва кога е родено детето, трябва да носиш и имунизационния му картон. Може да се наложи да покажеш и нещо доказващо на какъв адрес живееш, защото училищата са по райони и за всеки адрес има определено училище. На другия ден, в 9:00 го водиш, в 15:00 си го прибираш.
.
Отношението на учителите е много добро и е еднакво към всички независимо дали са родени в Канада или току що са пристигнали.
![Beer :beer:](./images/smilies/emoticon-0167-beer.gif)
И ти на това му викаш "бързо и лесно"Clarissa написа:... Взимаш на детето виза, сертификат, паспорт, договор за наем, всички документи, с които разполагаш към момента на срещата. Там ги преглеждат и му изготвят досие. Става бързо и лесно. Получаваш писмо по пощата в кое училище е разпределено, имаш ли училищен автобус, къде да го чакаш и прочие...
![Smile :)](./images/smilies/emoticon-0100-smile.gif)
В Канада класа се определя според възрастта на детето. Тук тръгват на училище една година по-рано, значи детето ти тук ще е в 4-ти клас. При нас няма подготвителни класове и децата си тръгват веднага с другите деца и учат езика в движение. 1-2 дена в седмицата имат специални уроци (ESL) където ги учат на тънкостите на английския. Хубавото е, че децата много бързо прихващат езика - за 2-3 месеца го говорят свободно. Гледайте вие с половинката ти да научите английския/френския докато сте в БГ, детето не го мислетеnobleman написа:... Ето например, питам за сина си, който е 3 клас - там, в кой клас ще бъде и как стои въпроса с френския (за Квебек) и англ. за останалите провинции. Сега в БГ децата изучават англ. от 2 клас по новата образователна система( Коя ли на брой е тя, вече не помня. Ама както и да е.) Считам, че часовете за изучаване на езика не са достатъчни и според Вас трябва ли да ходи на допълнителни уроци по англ...
![Wink ;)](./images/smilies/emoticon-0105-wink.gif)
Отношението на учителите е много добро и е еднакво към всички независимо дали са родени в Канада или току що са пристигнали.
![Beer :beer:](./images/smilies/emoticon-0167-beer.gif)
![Beer :beer:](./images/smilies/emoticon-0167-beer.gif)
- Sneji
- Най-любезен форумец
- Мнения: 1356
- Регистриран на: Съб Юли 26, 2003 3:35 pm
- Местоположение: Toronto
Моята дъщеря е в първи клас. Записах я в най-близкото училище до нас, на 15 мин. пеша ми е и автобус не се предвижда. При записването ми поискаха копие от паспорта й, копие от имунизационния картон, копие на IMM 1000 (такова вие няма да имате) и нещо, с което да докажа на какъв адрес живея (показах сметка от Бел и Роджърс). На място ме накараха да попълня 2 формуляра - единия с общи данни за детето (име, кога и къде е родено, какъв език говори в къщи, била ли е на занималня, това първото училище ли й е, разбира ли английски, има ли някакви специфични заболявания, координати на семеен лекар, телефони на близки познати, на които да звънят в случай, че не могат да открият нас), а другия - кога е проговорило детето, кога е построило за първи път изречение, има ли говорни дефекти, добре ли вижда и т.н. Веднага ми казаха при коя учителка и в коя стая ще бъде. Учебните занятия започват в 9:10 и свършват в 15:45. За родителите, които не могат да водят и взимат тогава децата си има нещо като занималня преди и след училище, но тя се заплаща. Моята дъщеря е в английска паралелка (има и френски), като има една основна учителка + още 3-ма учители, които са също в стята и постоянно помагат с по нещо на децата. Класът е от 29 деца, като само 4 от тях са бели, преобладават китайчета, индийчета и арабчета, черните също са малцинство - само 3. Нивото на обучение според мен е доста добро и определено надхвърля това, което очаквах. Децата изобщо не учиха азбуката (всички са я знаели предварително), а направо започнаха да четат и пишат. Още първия ден ги бяха карали да броят до 100. Дъщеря ми всеки ден има домашно - пише и учи нови думи, попълва липсваща дума в изречения, по 3 малки книжки за четене на глас (с по 10-15 изречения вътре) + изречения нарязани на думички, които тя трябва да подреди правилно. Всеки петък има тест. Също всеки петък ми носи всичко, което е правила през седмицата (пишат на листове) и така имам пълна представа какво правят и как се справя. В началото на всеки месец получавам програмата за месеца по дни, а регулярно и писма от учителката. В края на този месец ще получа Report card, където ще бъде даден разбор за това как се справя дъщеря ми с писането, четенето, говоренето, смятането, дали може да работи в екип, има ли проблем със съучениците си и т.н., а ден след това ще имам среща "на четири очи" с учителката за да ми разясни всичко написано за моето дете.
nobleman, твоето дете тук ще го запишат в 4-ти клас и най-вероятно към него ще прикрепят индивидуален учител, който ще го занимава по половин час на ден, докато се изравни с нивота на класа.
nobleman, твоето дете тук ще го запишат в 4-ти клас и най-вероятно към него ще прикрепят индивидуален учител, който ще го занимава по половин час на ден, докато се изравни с нивота на класа.
![Изображение](http://www.nesiprav.com/fun/malak.gif)
Когато записвах дъщеря си,се обадих в Училищната комисия и там по телефона ми казаха къде да я запиша.Дадоха ми телефона и на училището. Обадих се там веднага.От там след като много шокирано пет пъти попитаха наистина ли сме разпределени в тяхното училище и наистина ли даже думичка на френски не знае детето
,ни казаха,че има трябва малко време да се подготвят да приемат такова дете и да му организират някакви допълнителни уроци по френски...(подготвителен клас няма!). Училището е бяло с много малки изключения от черни "кебекуа"
Обадиха се след 2 дни и ни чакаха в училище куп преподаватели строени в редица.
Попитаха ни в кой клас би трябвало да е детето в България. Казах-в 4-ти и я записаха в 4-ти. Върнах я съвсем умишлено в клас назад в сравнение с връстниците си,с цел да имаме шанс за постъпване в интернационален секондер,което и направихме тази година.Ако беше тръгнала в 5-ти, спукана ни беше работата!
![Laughing :lol:](./images/smilies/emoticon-0136-giggle.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/emoticon-0136-giggle.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/emoticon-0136-giggle.gif)
Попитаха ни в кой клас би трябвало да е детето в България. Казах-в 4-ти и я записаха в 4-ти. Върнах я съвсем умишлено в клас назад в сравнение с връстниците си,с цел да имаме шанс за постъпване в интернационален секондер,което и направихме тази година.Ако беше тръгнала в 5-ти, спукана ни беше работата!
- Sneji
- Най-любезен форумец
- Мнения: 1356
- Регистриран на: Съб Юли 26, 2003 3:35 pm
- Местоположение: Toronto
Сашо, за подобни случаи съм чувала в Монреал, но тук не. Моята дъщеря е наскоро излекувана от много тежко заболяване, за което са известени в училището (писмено). Би трябвало да им е ясно, че експерименти с нея не са желателни. След 2 годишен канадски опит из болниците съм в състояние да стъжня живота на всеки, който даде или предложи лекарство или някаква субстанция на дъщеря ми без мое знание и разрешение. В училището на щерката са решили проблема с буйните деца, като на всеки 2 седмици им пускат филми на тема "Как не трябва да се държа в училище и на улицата". Освен това през деня имат 2 почивки по 15 мин. и 1 почивка от 45 мин., които прекарват на двора в игра.sasho71 написа:aлоооо,
пропуснахте да споменете,че ако детето е буйничко го успокояват с някои прийоми:D тя Жой и аз си знаем за какво става въпрос
![Изображение](http://www.nesiprav.com/fun/malak.gif)
Благодаря на всички, които отговорихте! Имам и още няколко въпроса и единият е точно свързан с "по-буйните" деца, ако така мога да се изразя. Проблемът е, че според класна учителка на сина ми, той има проблем с общуването и дисциплината в час и междучасията (вече имаме над 10 такива забележки, че той се обажда в час, без да го питат, че в междучасията бяга по коридорите, бие се с другите момчета и др. такива, които на пръв поглед са незначителни, но като се замисли човек, такова поведение после може мнаго да навреди в бъдещото израстване на детето.). Разбира се в нашите училища се намира някакъв/някаква си психолог/жка, но за едно училище, състоящо се от 1000 ученика, той или тя не могат да обхванат всички деца и така проблемите на родителите стават още по-големи. Това, което предлагат канадските учители с гледане на филми е добра терапия, нещо което в БГ го няма и учителите обвиняват за всичко родителите и децата. Друг факт е, че те не обичат по-буйните деца, а винаги толерират по-кротките, по-свитите, тези които не се обаждат, нямат мнение по даден въпрос. Така по-лесно се работи, по-малко главоболия и това нас - родителите ни дразни и когато дойде родителската среща започва една луда кавга м/у родители и учители.
- Sneji
- Най-любезен форумец
- Мнения: 1356
- Регистриран на: Съб Юли 26, 2003 3:35 pm
- Местоположение: Toronto
nobleman, като те чета и виждам как ще си имаш проблеми. В началото сина ти ще се стресне и няма да си позволява да говори (няма да знае добре езика), да тича из коридорите (всичко ще му е непознато) или пък да се бие (ще се притеснява от съучениците си, защото не ги познава). На втората - третата седмица обаче ако се прояви, първо ще ти пратят бележка в къщи, а после ще те викнат и в училището. Тук в коридорите категорично не се тича - децата се строяват пред вратите (нашето има 5 входа) на училището в колони по класове и влизат вътре само след като дойде класния да ги вземе. Под същия строй и в колкона излизат от училище. Това с тичането в коридора ще го преодолеете, просто като никой не се бута и не тича и на сина ти няма да му се иска. В клас за да кажеш нещо, трябва да вдигнеш ръка и учителят да те посочи, иначе не става. Пресен пример от вчера - едно от момчетата в класа на щерката си е позволило неколкократно да прекъсва учителката и да пречи на другите деца. След няколко забележки е наказан да стои в коридора и днес трябва да дойде на училище с някой от родителите си. Виж с удрянето..., незнам как ще се справите, особено ако е свикнал да се доказва така.
Ти от сега почвай да му говориш как трябва и как не трябва да се държи в училище, пък може и след време да има ефект. Иначе те виждам как посещаваш курс за добри родители.
Ти от сега почвай да му говориш как трябва и как не трябва да се държи в училище, пък може и след време да има ефект. Иначе те виждам как посещаваш курс за добри родители.
![Изображение](http://www.nesiprav.com/fun/malak.gif)