Ама ти май не си разбрал точно въпроса
![Smile :)](./images/smilies/emoticon-0100-smile.gif)
Което означава какво? Че професионалната подготовка е на по-високо ниво и съответно "изкарва" хората по-добре подготвени?roumensp написа: Аз не получих никаква практическа подготовка от българските университети. Тука в подобни специалности имат ко-оп по 8 месеца и работят наравно и изкарват все едно са завършили.
Това означава, че ми трябваха 7-8 години стаж от БГ (добре че ги имах), за да бъда равностоен на наскоро завършили в Северна Америка. За щастие американците гледаха предимно какво знаеш и можеш, а не къде си учил.fighter написа:Което означава какво? Че професионалната подготовка е на по-високо ниво и съответно "изкарва" хората по-добре подготвени?roumensp написа: Аз не получих никаква практическа подготовка от българските университети. Тука в подобни специалности имат ко-оп по 8 месеца и работят наравно и изкарват все едно са завършили.
Ми аз като говоря за професия естественно говоря за университета.fighter написа:По-добра къде? В училище ли? В университет ли? В професионална школа ли? По време на ориентейшън при започване на работа ли?IRA написа:В моята професия в България получавахме по добра практична подготовка.fighter написа: Сред колегите ти има завършили български университети, нали? Я кажи честно, кой има по-добра практическа подготовка - ти или те? Ама бъди честен, обективен и обоснован
J&V написа:засегнати, но за мен, в България, езиковите гимназии биха ви дали по-добро ниво на френски от на всички останали и нищо повече, по същият начин и т. нар. "математически" гимназии, сигурно ви научат да смятате по-бързо на ум....
Аз започнах да правя мастър тук , намерих си работа и се отказах да си губя времето ,като видях какви глупости ги карат да правят в университета. Нищо практично, само презентации.fighter написа:Ира, не питам кой е по-добър в професията си, а кой е получил по-добра практическа подготовка в училище/университет/професионална школа.
Ти това дето не си се занимавала с него в България, а си го започнала тук, къде го учи? В България или в Канада? Ако е в България, трябваше ли да получиш някакво допълнително обучение в Канада, за да се аджастнеш, или не?
Ти не беше ли от ВИАС ? За какво ти е тукашен мастър, след като българския е предостатъчен ? Вместо да си губиш времето за тукашен мастър много по-полезно би било да го загубиш за лицензиране в асоциацията.IRA написа:Аз започнах да правя мастър тук , намерих си работа и се отказах да си губя времето ,като видях какви глупости ги карат да правят в университета. Нищо практично, само презентации.
Ти си била вече завършен специалист със опит, затова са ти са се сторили глупости.IRA написа:Аз започнах да правя мастър тук , намерих си работа и се отказах да си губя времето ,като видях какви глупости ги карат да правят в университета. Нищо практично, само презентации.fighter написа:Ира, не питам кой е по-добър в професията си, а кой е получил по-добра практическа подготовка в училище/университет/професионална школа.
Ти това дето не си се занимавала с него в България, а си го започнала тук, къде го учи? В България или в Канада? Ако е в България, трябваше ли да получиш някакво допълнително обучение в Канада, за да се аджастнеш, или не?
Математическите гимназии от времето, когато аз съм учил в тях не си поставяха за цел да ни научат да смятаме по-бързо наум, а да се научим на аналитично и логическо мислене, което е изключително важно за избралите да продължат образованието си в инженерни вузове или в естествените науки.J&V написа:Аз съм сравнително от скоро в Канада (Квебек), но имам късмета да се докосна до образователната система на ниво основно училище и ниво университет. За средното и колежанско ниво само съм чувала коментари от пишман елитни дипломанти на български пишман елитни училища. Мога да твърдя, че излизайки от средно посредствено училище на малък град, в бг университет по нищо не отстъпвах на топ "елита" от реномираните гимназии, което ме кара да се замислям, колко елитна е бг елитната гимназия, без значение в коя точка на държавата се намира. После, въпреки отличните оценки, когато се озовах на реален терен, открих (колко велико откритие!), че всичките глупости, които трябваше да науча (разбирайте възпроизведа), не служат за абсолютно нищо на практика! Твърдя, съвсем съзнателно, че университетите тук те подготвят милиони пъти по-добре за реалния живот (на работното място) и съм щастлива, че детето ми на 7 години, не е затрупано от домашни, задължения и какви ли не простотии, които са супер важни за бг "образованието". Като цяло оценката ми (като на всеки българин - силно "критична") за местното интелектуално ниво е по-скоро ниска, отколкото средна, и не знам като как тези "ниско интелигентни" хора тук са намерили идеалното решение за училището (което почти никой българин не намира за по-добро), но са успели да мотивират децата да ходят с желание и да не се чувстват смазани от излишна информация.
Моля за извинение всички възпитаници на гореспоменатите елитни гимназии, които ще прочетат този пост и ще се почувстват засегнати, но за мен, в България, езиковите гимназии биха ви дали по-добро ниво на френски от на всички останали и нищо повече, по същият начин и т. нар. "математически" гимназии, сигурно ви научат да смятате по-бързо на ум....Но ... това не ви гарантира по-добра реализация в живота, нито в България, нито където и да е по света. И повярвайте, няма никакво значение в кой клас си взел математиката за 8-ми клас, дали в осми или в десети, надали в реалния живот тази материя ще ти послужи за нещо....
V.
И в BC ги има и смятаме нашия именно в такава да се прехвърли, когато му дойде времето.Ivan1007 написа:В Албърта има аналог на природо-математическите гимназии в България и това е
International Baccalaureate Program, която развива подобни способности и учи децата, как да учат.
Получаването на IB диплома обикновено гарантира прием в елитните университети по цял свят.
Тоя курс съм го карал 5 пъти вече (подновява се на всеки три години) обикновено в двудневния му вариант (Standard First Aid е два дни, Emergency First Aid е един ден) и другия месец трябва да ходя за шести път. Досега не съм чул някой да е пропаднал на него.fighter написа:Ти си била вече завършен специалист със опит, затова са ти са се сторили глупости.IRA написа:Аз започнах да правя мастър тук , намерих си работа и се отказах да си губя времето ,като видях какви глупости ги карат да правят в университета. Нищо практично, само презентации.fighter написа:Ира, не питам кой е по-добър в професията си, а кой е получил по-добра практическа подготовка в училище/университет/професионална школа.
Ти това дето не си се занимавала с него в България, а си го започнала тук, къде го учи? В България или в Канада? Ако е в България, трябваше ли да получиш някакво допълнително обучение в Канада, за да се аджастнеш, или не?
А можеш ли да обясниш с какво точно практическата подготовка в българския университет е била по-добра от канадския?
Аз ще се опитам да сравня нещо елементарно и масово разпространено в Канада - курсовете за First Aid, с подобни курсове в България. В Канада еднодневен курс протича по следния начин: Теоретична част, в която лектора не само говори наизуст, ами и разполага с най-различни материали, макети и видеоматериали. Тази част минава на принципа "Казвам и показвам". После следва практическа част, в която учениците разиграват сценарии с наученото до момента, като се използват както "чучела" така и хората от класа, и тук НАЙ-ВАЖНИЯТ момент е, че лектора/инструктора обръща индивидуално внимание на всеки един и докато не изпълниш заданието както трябва инструктора не те оставя на мира.
Накрая е изпита и той изобщо не се провежда проформа. Ако не покриеш нужния процент отговори, сори, не получаваш сертификат. Няма значение че си си платил курса.
В България на подобен курс обикновено не ходиш, ами във фирмата в която работиш идва "лектор" който си изпява монотонно песента, показва едно-две малки макетчета, обикновено няма видеоматериали а само снимки. Времето за практически упражнения се скипва и се прекарва в пушене на цигари и люпене на семки. Изпита е само проформа и накрая всеки получава сертификат
Тук хората отдавна са разбрали, че теоретичната част трябва да бъде сведена до минимум, просто човешкия мозък може да приема подобна информация само до един момент. А на всичко отгоре и само след няколко часа тази информация започва да избледнява. Докато тялото има свойството да "помни"- веднъж нещо направено, тялото го е запомнило и всеки следващ става по-лесен.
Та предполагам за колегите ти в канадския университет е било по-полезно да правят презентации (което са си практически занимания), отколкото да слушат по цял ден монотонни лекции.