
Кандидатстване в гимназия в Квебек
училище
Villa St-Marcelline, namira se v Westmount, gore na hylma zad Oratoriata.
Горе-долу подобно е и при нас. Това, което най-много ме шокира- учат по абсолютно същата методика като мен в Университета. Предаване на големи писмени проекти, проекти в екип, journal d'apprentissage и методика със схематизиране на изучавания материал.
Английския ни вече е свободен-преподава се на много високо ниво. Редовни презентации пред аудитория-дъщеря ми ми се смее като треперя, че трябва да правя презентации.
Учебниците са страхотни и съвсем не са в училище. Въпреки учебниците, дъщеря ми е вечно в библиотеката. Да, на тази възраст винаги ще намерят време и начин за общуване и развлечения. Дъщеря ми е приета в училищния отбор по баскетбол- и за спорт има време. Утре сме на Хелоуин-не им втръснаха тези бонбони, ей!

Учебниците са страхотни и съвсем не са в училище. Въпреки учебниците, дъщеря ми е вечно в библиотеката. Да, на тази възраст винаги ще намерят време и начин за общуване и развлечения. Дъщеря ми е приета в училищния отбор по баскетбол- и за спорт има време. Утре сме на Хелоуин-не им втръснаха тези бонбони, ей!

Само да добавя, миналата година докато търсех на североизток от центъра, сред държавните наи-препоръчвано се оказа Софи Барат (до бул Анри Бураса). Имат изпит за напреднала паралелка. Какво е напреднала, не знам. Освен това рецепционистката ме разигра доста неприятно, тип бг бюрократка. Даде ми дата за прием на документи, а после ми каза, че съм закъсняла и датата била друга, и не ме пусна да припаря да се оплача директорката, да не кажа че си повишихме тон и ме изгони.
Разбира се, както повечето бг, с които така лесно не се излиза на глава, понеже сме със силна школовка и резистентност на бюрокрация, най-сетне стигнах до директорката и издействах дата за изпит... Обаче нищо не стана, понеже вместо на изпит отидохме в болница, та сега за лошо или добро сме в "елитно частно". Специално за Вила Ст Марселин ме бяха предупредили, че е безупречно, но и че повечето девойки там са деца на монреалски портфейлни забележителности, тоест деца от по-"обикновени" семейства можело да се чувстват зле, че не ги карат с бентли сутрин, но слава богу до сега не съм забелязала негативен ефект. Единствено за там без кола наистина не става - сутрин всички ученички ги карат, защото баира никак не е приятен за катерене.
Разбира се, както повечето бг, с които така лесно не се излиза на глава, понеже сме със силна школовка и резистентност на бюрокрация, най-сетне стигнах до директорката и издействах дата за изпит... Обаче нищо не стана, понеже вместо на изпит отидохме в болница, та сега за лошо или добро сме в "елитно частно". Специално за Вила Ст Марселин ме бяха предупредили, че е безупречно, но и че повечето девойки там са деца на монреалски портфейлни забележителности, тоест деца от по-"обикновени" семейства можело да се чувстват зле, че не ги карат с бентли сутрин, но слава богу до сега не съм забелязала негативен ефект. Единствено за там без кола наистина не става - сутрин всички ученички ги карат, защото баира никак не е приятен за катерене.
Абе JOY, да не би да си опущила акселерацията докато си учила от 6 до 18 и от 18 до 6 и щерката да е наистина в Университета, разбираш ли?Joy написа:Горе-долу подобно е и при нас. Това, което най-много ме шокира- учат по абсолютно същата методика като мен в Университета.

«Хотели как лучше, а получилось как всегда» - Виктор Степанович Черномырдин
Gorkite deca
kakyv e smisulut da pichech domachni do 10-11 vsiaka vecher ? Predpochitam da zapicha decata na otdelna chkola po nechto koeto jivo gi interesuva i koeto chte podpomogne profesionalnoto im razvitie i koeto chte se usvoiava s udovolstvie, otkolkoto da gi mucha s nechta koito izobchto niama da im vurchat rabota po-natatuk.

Ami ne se 6okirai, tova e ideiata, da ne se stesniava deteto kato otide v universiteta da pravi prezentacii. Mnogo e polezno daje, ako saumee da shematizira ne6tata, zna4i gi e ovladiala i razbrala, tova e nai-grubo kazano vode6tata ideia. Da ne govorim za preodoliavane na potencialen blokaj da se izpravi6 pred publika, da si za6titi6 mnenieto i t.n. Metoda e strahoten!Joy написа:Горе-долу подобно е и при нас. Това, което най-много ме шокира- учат по абсолютно същата методика като мен в Университета. Предаване на големи писмени проекти, проекти в екип, journal d'apprentissage и методика със схематизиране на изучавания материал.Редовни презентации пред аудитория-дъщеря ми ми се смее като треперя, че трябва да правя презентации.
Ne pi6at doma6ni do sredno6t. rabotiat tema, koiato gi interesuva, sledovatelno im e interesno i priatno. po-dobre, otkolkoto da zubriat vsi4ki uroci ot u4ebnika, bez zna4enie dali im haresva ili ne. pone motivaciata si e na miasto!Godis написа:Gorkite decakakyv e smisulut da pichech domachni do 10-11 vsiaka vecher ? Predpochitam da zapicha decata na otdelna chkola po nechto koeto jivo gi interesuva i koeto chte podpomogne profesionalnoto im razvitie i koeto chte se usvoiava s udovolstvie, otkolkoto da gi mucha s nechta koito izobchto niama da im vurchat rabota po-natatuk.
Komentara na Godis e za tova:bravo написа:Ne pi6at doma6ni do sredno6t. rabotiat tema, koiato gi interesuva, sledovatelno im e interesno i priatno. po-dobre, otkolkoto da zubriat vsi4ki uroci ot u4ebnika, bez zna4enie dali im haresva ili ne. pone motivaciata si e na miasto!Godis написа:Gorkite decakakyv e smisulut da pichech domachni do 10-11 vsiaka vecher ? Predpochitam da zapicha decata na otdelna chkola po nechto koeto jivo gi interesuva i koeto chte podpomogne profesionalnoto im razvitie i koeto chte se usvoiava s udovolstvie, otkolkoto da gi mucha s nechta koito izobchto niama da im vurchat rabota po-natatuk.
Clarissa написа:Домашните са с голям обем и се пишат до 10 - 11 всяка вечер, събота и неделя е същото. .
Стойте далече от прожекторите.После ще е късно.




Годис, "което ще подпомогне професионалното им развитие" в кой смисъл по-точно? Нали е ясно, че говорим за 12 годишна възраст?
А местни УПК сигурно има много. В моите очи няма нищо лошо да създадеш навици в едно дете да учи. Ако то не ще и не ще е друга работа, но аз съм длъжна да опитам. Ако имате друго мнение за образованието, или родителското ви чувство е различно, пак е друга работа. Лошо няма.
Стига да имате деца, вероятно знаете, че зубренето на теория тук не е съвсем като в нашето детство в БГ. Пак казвам, има много "домашни", не зубрене на уроци. И се надявам скоро да свикне да ги свършва по-бързо. Именно там са прозорците към света, за който иска да ги види и ползва, не в УПК. Макар че сигурно бъркам, все пак, всеки си има различно призвание и таланти...
А местни УПК сигурно има много. В моите очи няма нищо лошо да създадеш навици в едно дете да учи. Ако то не ще и не ще е друга работа, но аз съм длъжна да опитам. Ако имате друго мнение за образованието, или родителското ви чувство е различно, пак е друга работа. Лошо няма.
Стига да имате деца, вероятно знаете, че зубренето на теория тук не е съвсем като в нашето детство в БГ. Пак казвам, има много "домашни", не зубрене на уроци. И се надявам скоро да свикне да ги свършва по-бързо. Именно там са прозорците към света, за който иска да ги види и ползва, не в УПК. Макар че сигурно бъркам, все пак, всеки си има различно призвание и таланти...
Kakto go opisvate, nadali decata (a i vie ste bili deca i znaete mnogo dobre tova) che:
1) koi znae kakva motivacia na 12 godini decata niamat
2) ne goriat ot jelanie da uchat sled uchilichte po ochte 5 chasa
3) niamat vsestranni interesi, taka che da im e interesno vsichko v uchilichte
Koeto za men oznachava izlichno stresirane na decata. Urocite sa si uroci i triabva da se usvoiavat, no ucheneto ne triabva da e tormoz. Kakvo kato v BG po matematika im davaha 40 zadachi za domachno, otdelno po bulgarski, otdelno po himia i t.n. I diktovki po frenski ot 4 stranici 1 mesec sled nachaloto na uchebnata godina?
Predpochitam decata mi da prochetat nechto koeto im haresva, da se orientirat v sveta, da prekarat izvestno vreme s roditelite si govoreiki si za kakvo li ne i t.n i t.n.
I ne govorim tuk za mestni UPK. Nadali e sigurno che decata koito posechtavat elitni uchilichta chte se spraviat s jivota po-dobre otkolkoto decata koito posechtavat publichni. Nai-mnogo da naslediat ot roditelite si vijdaneto che vishistite i zavurchilite elitni uchilichta se spraviat s jivota po-dobre ot drugite, stignali 'samo' do bakalavur ili ne dai si boje spriali na sredno obrazovanie.
Interesno mi e , da rechem che frenskata gimnazia v Sf e bila elitna navremeto, kogato vseki daskal smiatache predmeta si za nai-vajen, kolko ot vas mogat ochte da rechavat himicheski uravnenia, mogat da dokajat niakolko ot desetkite teoremi, pomniat 50 - 60 dati ot svetovnata istoria i t.n. i t.n.?
Lichno za men, dobria variant e natiskane v edna oblast samo i to sled kato deteto se orientira v kakva posoka chte se razviva, a tova stava na okolo 15 godini. Naprimer, ako deteto jelae da produljava s izkustva, za men e bezsmisleno da go karam da uchi naprednala matematika. Ako e s tehnicheski naklonnosti, puk bih nablegnal na suotvetnite disciplini i t.n.
Samo da spomena nakraia - ne kritikuvam nichie rechenie ili izbor - vseki roditel si rechava kak da otglejda decata si. Izlagam samo lichno vijdane, puk ot dialoga moje niakoi da si promeni mnenieto. Da rechem otchasti
1) koi znae kakva motivacia na 12 godini decata niamat
2) ne goriat ot jelanie da uchat sled uchilichte po ochte 5 chasa
3) niamat vsestranni interesi, taka che da im e interesno vsichko v uchilichte
Koeto za men oznachava izlichno stresirane na decata. Urocite sa si uroci i triabva da se usvoiavat, no ucheneto ne triabva da e tormoz. Kakvo kato v BG po matematika im davaha 40 zadachi za domachno, otdelno po bulgarski, otdelno po himia i t.n. I diktovki po frenski ot 4 stranici 1 mesec sled nachaloto na uchebnata godina?
Predpochitam decata mi da prochetat nechto koeto im haresva, da se orientirat v sveta, da prekarat izvestno vreme s roditelite si govoreiki si za kakvo li ne i t.n i t.n.
I ne govorim tuk za mestni UPK. Nadali e sigurno che decata koito posechtavat elitni uchilichta chte se spraviat s jivota po-dobre otkolkoto decata koito posechtavat publichni. Nai-mnogo da naslediat ot roditelite si vijdaneto che vishistite i zavurchilite elitni uchilichta se spraviat s jivota po-dobre ot drugite, stignali 'samo' do bakalavur ili ne dai si boje spriali na sredno obrazovanie.
Interesno mi e , da rechem che frenskata gimnazia v Sf e bila elitna navremeto, kogato vseki daskal smiatache predmeta si za nai-vajen, kolko ot vas mogat ochte da rechavat himicheski uravnenia, mogat da dokajat niakolko ot desetkite teoremi, pomniat 50 - 60 dati ot svetovnata istoria i t.n. i t.n.?
Lichno za men, dobria variant e natiskane v edna oblast samo i to sled kato deteto se orientira v kakva posoka chte se razviva, a tova stava na okolo 15 godini. Naprimer, ako deteto jelae da produljava s izkustva, za men e bezsmisleno da go karam da uchi naprednala matematika. Ako e s tehnicheski naklonnosti, puk bih nablegnal na suotvetnite disciplini i t.n.
Samo da spomena nakraia - ne kritikuvam nichie rechenie ili izbor - vseki roditel si rechava kak da otglejda decata si. Izlagam samo lichno vijdane, puk ot dialoga moje niakoi da si promeni mnenieto. Da rechem otchasti

Съгласна съм с теб, Годис. Да не кажа, че съвсем съм съгласна. Размислите по отношение частно-обществено училище са в главата ми откакто съм тук и отдавна приключиха в полза на частното, но не на всяка цена. Първо, както каза сървайвър, не всяко частно училище е задължително и добро. Второ, има много обществени училища, които дават прилично средно образование. Защо тогава частно ? Говорила съм с местни, с имигранти, влизала съм в обществени средни училища - мнението е, че като цяло тукашните обществени средни училища са на много ниско ниво: преподаване, материална база, лош и постоянно менящ се преподавателски състав, липса на разнообразие в програмата, липса на мотивация в учениците, често (почти навсякъде) марихуана (бел. моя - ако ТНС прочете това, моля да не взима участие - мнението му/ни е известно), доста от учениците не завършват средните училища (доколкото си спомням от една статия 30 % от момчетата и по-малка част от момичетата). В такава среда не бих искала да пратя детето си. Избирайки частно (добро!) училище преди всичко искам то да попадне в добра среда. Не в среда на богати деца, а на родители, които са мотивирани (ако щете материално, във всеки случай демонстрират неприкрит интерес към заниманията) децата им да учат, да успяват, да се справят с ученето. Деца, които са били селекционирани, че могат да се справят на почти еднакво ниво с определен материал и че са способни да бъдат обучавани по някаква система. От частен колеж до частен колеж има огромна разлика - във философията им, в начина им на обучение на учениците, в профила им изобщо. Покрай кандидатстването на детето си говорих и с много родители. Например на мен най-много ми се искаше детето да отиде да учи в някои от 2-та френски колежа - Станислас или Мари де Франс, поради факта, че те са единствените тук, които образоват в традициите на френската система. Обаче те са страшно отдалечени от нас. В този случай детето трябваше да преминава живота си в път и учене. Колежите, които посетихме и кандидатствахме се водят за добри, добра реклама си правят също
Едно средно образование дава преди всичко широк кръгозор, разширяване на познанията и възможност да избереш къде искаш да се профилираш. За това служат 1-ви и 2-ри секондер. Там има "задължителни" дисциплини, които са ограничени до френски, английски, математика, "социален свят" (смесица от география, история, гражданство), музика. Тук няма нищо излишно, в смисъла, които ти си го спомняш от България. В 3-ти, 4-ти и 5-ти секондер всяко дете само си оформя програмата в зависимост от интересите си и от избора си. Тогава настъпва прословутата възраст от 15 г., която ти споменаваш и която според мен не е достатъчна на много деца, за да си определят пътя в живота. Но все пак, факт е, че тукашната система им дава тази възможност на тази възраст. Аз отдавна вече не съм убедена, че трябва задължително детето да ходи в университет, пък било то завършило и "елитен колеж". Просто това е една добра среда, която дава възможност за развитие в тази трудна възраст - 12 - 17 години. Много е добре детето ти да споделя и да прекарва достатъчно време с родителите си, но на тези години то предпочита приятелите си и връстниците си - от тях възприема много и оформя мирогледа си, делейки се от семейството.
Лично съм много против големите и дълги домашни. Това показва липса на добра система/методика на обучение. Децата трябва да имат възможност да почиват и да се развличат, а не да се превръщат в роби на организацията на учебното време. Ти си против големите диктовки във френската, но те са дали резултат - можеш да пишеш свободно на френски език. Едно време на нас ни даваха минимум по 10 пъти да пишем всяка нова дума. Така в главата ми са се натрупали много забравени думи и загубено време
В някои учебни заведения тук имат доста по-ефикасни методи, с които учат децата да запомнят думите и да пишат правилно, но без репетитивен възпроизводителен метод.
Не знам откъде ги дават учебниците в общественото интернационално училище на Джой, но в частните училища от началото на класацията (ако има някакво значение изобщо), учебниците са само по 1 в клас, учениците нямат такива за всеки един от тях (поне за 1-ви и 2-ри секондер). На следващите етапи съществува размяна между нови/стари ученици и възможност за закупуване на учебници. Във френските колежи това си е факт от началото на средното училище, но те са си по "европейска система", която ни е позната от България.

Лично съм много против големите и дълги домашни. Това показва липса на добра система/методика на обучение. Децата трябва да имат възможност да почиват и да се развличат, а не да се превръщат в роби на организацията на учебното време. Ти си против големите диктовки във френската, но те са дали резултат - можеш да пишеш свободно на френски език. Едно време на нас ни даваха минимум по 10 пъти да пишем всяка нова дума. Така в главата ми са се натрупали много забравени думи и загубено време

Не знам откъде ги дават учебниците в общественото интернационално училище на Джой, но в частните училища от началото на класацията (ако има някакво значение изобщо), учебниците са само по 1 в клас, учениците нямат такива за всеки един от тях (поне за 1-ви и 2-ри секондер). На следващите етапи съществува размяна между нови/стари ученици и възможност за закупуване на учебници. Във френските колежи това си е факт от началото на средното училище, но те са си по "европейска система", която ни е позната от България.
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Moite o6te ne sa dorasli do secondaire, s Godis sam saglasna, kakto i s Krimona
, samo iskam da vmetna, 4e roliata na u4itelia e da napravi interesno na decata v tazi vazrast, t.e. da gi motivira da napraviat ne6toto. Niama tapo dete, izklu4vam obremenenosti de,ima deca s razli4en tip mislene, vaprosa e dali u4itelia dostata4no si obi4a rabotata za da si dade zora da podhodi razli4no kam razli4nite deca, po-skoro tova e problema.
Ne slu4aino se govori za pédagogie différenciée, a dokolko se prilaga e otdelen vapros.

Ne slu4aino se govori za pédagogie différenciée, a dokolko se prilaga e otdelen vapros.
и последно от мен
няма едно идеално училище за всяко дете, пък било то "елитно", "частно", "първо в класация" :thinkerg:
Изборът трябва да е индивидуален според личността на детето. Има деца, които са силно мотивирани на 12 годишна възраст, виждала съм ги около мен /особено българчета-имигрантчета
/. Те имат нужда да бъдат "сред първите", да са в конкурентна среда, да се състезават. Други имат преди всичко нужда от разнообразие или приятелска среда, за да напредват в обучението си. Трети обичат много повече движението, спорта, изкуствата, т.н. Трябва да се опитаме да изберем според детето, т.е. да помогнем на неговия избор 

няма едно идеално училище за всяко дете, пък било то "елитно", "частно", "първо в класация" :thinkerg:
Изборът трябва да е индивидуален според личността на детето. Има деца, които са силно мотивирани на 12 годишна възраст, виждала съм ги около мен /особено българчета-имигрантчета


Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
Krimone i Bravo, suglasen. Kato dopulnenie samo da vmetna che i na men mi se iskache decata mi da sa v chastni uchilichta, za sujalenie obache doidoha na vuzrast koiato pravi kandidatstvaneto nevuzmojno. Ako biahme dochli 2-3 godini po-rano, ok, no na praktika niamache kak da kandidatstvat.
A s publichnite uchilichta, naistina kato gledam kakvo e polojenieto, opredeleno sum se ubedil che mnogo ot uchenicite tova e prosto preludia kum zavoda/fabrikata. Imah interesen sluchai mejdu drugoto - hodih na kursove kum CSST (bezopasnost na truda v stroitelstvoto). Tam biahme okolo 50tina duchi - ot koito moje bi 10tina imigranti, rumunci, bulgarin (az:) ) i latinosi. Ami da vi kaja, vsichki imigranti biaha vichisti, vsichki kvebekari biaha s NEZAVURCHENO sredno obrazovanie. Aide, da sum propusnal niako, neka da sa 90% ot kvebekarite. I kato kazvam nezavurcheno, imam predvid prekusvanee ot 3ti-4ti sekonder.
I pokrai mnogo drugi sluchai, stignah do ubejdenieto che pone v nachia sluchai nai-dobria podhod e publichno uchilichte + izvunklasna rabota spored planovete i vkusovete na duchteria mi. Kursove, seminari i t.n., no izbrani.
Daje kogato pristignahme ia vurnaha 1 godina nazad zachtoto e rodena prez oktomvri. Zachudih se da se iadosvam li , da ne se li iadosvam, v kraina smetka rechih che taka i taka ne znae frenski, pone do 5ti sekonder chte ima 1 godina v poveche da uchi frenskia. Puk nali celta e visok uspeh na kraia na sekonderite, i si kazah, tukmo godinka za da e po-dobra nakraia. Ot tazi gledna tochna bih dal suchtia suvet i na novopristigachtite v Kvebek, niama za kude da se burza, vsichki chte se izuchat.
I taka, blagodaria na tezi koito sa uspiali da izchetat vsichko na latinicia, makar i da ne mi e priatno. Kredorcheto go niama ot izvestno vreme
Priaten Halloween na vsichki deca
<-(Coca-Cola, ne bira!
)
A s publichnite uchilichta, naistina kato gledam kakvo e polojenieto, opredeleno sum se ubedil che mnogo ot uchenicite tova e prosto preludia kum zavoda/fabrikata. Imah interesen sluchai mejdu drugoto - hodih na kursove kum CSST (bezopasnost na truda v stroitelstvoto). Tam biahme okolo 50tina duchi - ot koito moje bi 10tina imigranti, rumunci, bulgarin (az:) ) i latinosi. Ami da vi kaja, vsichki imigranti biaha vichisti, vsichki kvebekari biaha s NEZAVURCHENO sredno obrazovanie. Aide, da sum propusnal niako, neka da sa 90% ot kvebekarite. I kato kazvam nezavurcheno, imam predvid prekusvanee ot 3ti-4ti sekonder.
I pokrai mnogo drugi sluchai, stignah do ubejdenieto che pone v nachia sluchai nai-dobria podhod e publichno uchilichte + izvunklasna rabota spored planovete i vkusovete na duchteria mi. Kursove, seminari i t.n., no izbrani.
Daje kogato pristignahme ia vurnaha 1 godina nazad zachtoto e rodena prez oktomvri. Zachudih se da se iadosvam li , da ne se li iadosvam, v kraina smetka rechih che taka i taka ne znae frenski, pone do 5ti sekonder chte ima 1 godina v poveche da uchi frenskia. Puk nali celta e visok uspeh na kraia na sekonderite, i si kazah, tukmo godinka za da e po-dobra nakraia. Ot tazi gledna tochna bih dal suchtia suvet i na novopristigachtite v Kvebek, niama za kude da se burza, vsichki chte se izuchat.

I taka, blagodaria na tezi koito sa uspiali da izchetat vsichko na latinicia, makar i da ne mi e priatno. Kredorcheto go niama ot izvestno vreme

Priaten Halloween na vsichki deca


