Здравейте, моля ви да ми разясните следното: в банката откривам сметка в СА долари, вземам платежно нареждане и превеждам една бала пари за Австрия. Т. нар. суифт е код на какво? Банката чрез която превеждам ли издава "доказателството" или си чакам писмо от Авс. което пращам с останалите документи?
Помогнете, аз съм само прост инженер
в банката откривам сметка в СА долари - може и в лв. да ти е сметката, но превода трябва да е в кан. долари. Банката обменя по курса на деня левовете в долари.
, вземам платежно нареждане и превеждам една бала пари за Австрия. - аха, но тази бала пари е само началото
Т. нар. суифт е код на какво? - суифт е система за междубанкови разплащания. суифт кода е това, с което се идентифицира една банка - онзи код с много букви. суифт съобщението е това, което ти трябва - представлява разпечатка от тази система, където се показва, че твоята банка е пратила парите на другата.
Банката чрез която превеждам ли издава "доказателството" - да
или си чакам писмо от Авс. което пращам с останалите документи? - не
Банковите преводи извършвани чрез S.W.I.F.T. са сигурен начин за прехвърляне средства към сметката на клиенти на други банки на територията на страната и в чужбина. Докато стигне превода ти до предназначението си - обикновенно минава през някоя или няколко кореспондентски банки, в зависимост от договореностите на банките(вътрешна политика). Документа който ти издават накрая т.н. SWIFT - ти показва пътя на парите ти - като всяка банка от кадето са минали участва с SWIFT код. За специалисти в бранша е без проблеми да установят пътя на парите ти и дали са пристигнали на място и кога. И SWIFT - могат да ти издадат когато пътя на парите е установен - между всички участници в превода и работата е сигурна, дори и да не са пристигнали още по сметка - по предназначение. По пътя може една или друга банка да си удържи някоя друга таксичка, така че си прави сметката - да имаш запасче и удръжките да са за твоя сметка, а не за сметка на превода
КЪСМЕТ