Специалности - NOC
Специалности - NOC
Здравейте, готини съфорумници!
От известно време с жена ми си подготвяме документите за Виена.
Питането ни касае специалностите, които имаме от Университета, а именно:
Аз съм машинен инженер – магистър по специалност „Топлотехника”, а тя е инженер технолог - бакалавър – „Технология на храните.Някой може ли да каже как точно би се превела моята специалност?
Като цяло тя се асоциира като „Отопление, Вентилация и Климатизация”, но значението и е далеч повече.В смисъл, че тя засяга освен горното, и топлинни ,масообменни, горивни, хладилни, соларни инсталации, и др. от бранша,които присъстват и като предмети в приложението към дипломата .Преводачите към които се обърнах дават различни мнения.Молим Ви за Вашето.
Преглеждайки NOC мисля че съм в 2132, а тя в 2211 Ако грешим, моля Ви, поправете ни.
Дали тези специалности са търсени?
Благодарим Ви!
От известно време с жена ми си подготвяме документите за Виена.
Питането ни касае специалностите, които имаме от Университета, а именно:
Аз съм машинен инженер – магистър по специалност „Топлотехника”, а тя е инженер технолог - бакалавър – „Технология на храните.Някой може ли да каже как точно би се превела моята специалност?
Като цяло тя се асоциира като „Отопление, Вентилация и Климатизация”, но значението и е далеч повече.В смисъл, че тя засяга освен горното, и топлинни ,масообменни, горивни, хладилни, соларни инсталации, и др. от бранша,които присъстват и като предмети в приложението към дипломата .Преводачите към които се обърнах дават различни мнения.Молим Ви за Вашето.
Преглеждайки NOC мисля че съм в 2132, а тя в 2211 Ако грешим, моля Ви, поправете ни.
Дали тези специалности са търсени?
Благодарим Ви!
Здравейте!
Ти със сигурност си 2132, но за съпругата ти не знам.
Искам да ви насоча към правителствен сайт,който дава информация за всички професии:трябва ли да се членува някъде, какви умения са нужни,какво е заплащането в сферата, какви са прогнозите за търсене на кадри тази професия за идната година, плюс примерни обяви за работа ,а понякога и списък с примерни компании за работа по региони.
Сайтът е :
www.workingincanada.gc.ca/tool
Търсене се осъществява през така нареченoто [b]Working in Canada Tool,[/b] пишеш си името на профсията и кликаш continue, ако описанието отговаря на твоето търсене.Отваря карта на Канада.Оттам избираш в коя провинция искаш да провериш как стоят нещата и в кой град.След което получаваш подробен report. Можеш да сменяш провинциите и градовете и да си направиш сравнително проучване.
Надявам се,че го обясних добре.Ако нещо не си разбрал-питай.
Упсех!
Сливен
Ти със сигурност си 2132, но за съпругата ти не знам.
Искам да ви насоча към правителствен сайт,който дава информация за всички професии:трябва ли да се членува някъде, какви умения са нужни,какво е заплащането в сферата, какви са прогнозите за търсене на кадри тази професия за идната година, плюс примерни обяви за работа ,а понякога и списък с примерни компании за работа по региони.
Сайтът е :
www.workingincanada.gc.ca/tool
Търсене се осъществява през така нареченoто [b]Working in Canada Tool,[/b] пишеш си името на профсията и кликаш continue, ако описанието отговаря на твоето търсене.Отваря карта на Канада.Оттам избираш в коя провинция искаш да провериш как стоят нещата и в кой град.След което получаваш подробен report. Можеш да сменяш провинциите и градовете и да си направиш сравнително проучване.
Надявам се,че го обясних добре.Ако нещо не си разбрал-питай.
Упсех!
Сливен
Çäðàâåé,
Ïèøà òè è âúâ ôîðóìà è ëè÷íî ñúîáùåíèå,çàùîòî â ÁÃÖàíàäà,àêî ïèøåø íà ëàòèíèöà òè èçòðèâàò ïîñèíãèòå, à àç íÿìàì êèðèëèöà íà êîìïþòúðà,îò êîèòî ïèøà â ìîìåíòà.
Çà êàêâà äåêëàðàöèÿ ñòàâà äóìà äàëè òðÿáâà äà ïîäïèñâàø?
Àç ñúì ó÷èòåë ïî îáðàçîâàíèå è åäèíñòâåíàòà äåêëàðàöèÿ, çà êîÿòî ñå ñåùàì å,÷å íà èíòåðâþòî (àêî ïðîôåñèÿòà òè å ñðåä òåçè,êîèòî èñêàò ðàçðåøèòåëíî èëè ÷ëåíñòâî â îðäåð çà ïðàêòèêóâàíå), òå êàðàò äà ïîäïèøåø äåêëàðàöèÿ,÷å òîâà òè å èçâåñòíî è ñè ñàëãàñåí ñ ôàêòà,÷å äîêàòî íÿìàø ðàçðåøèòåëíî/íå ñè ÷ëåí íà îðäåð, íå ìîæåø äà ðàáîòèø â òâîÿòà ñè îáëàñò.
Åäèí âèä, âðúçâàò ñè ãàùèòå äà íå òðúãíå íÿêîè ïîñëå äà âèêà, ÷å Êàíàäà íè ïðèåìà, ïúê ïîñëå íå ìîæåì äà ðàáîòèì.Òåçè óñëîâèÿ çà ÷ëåíñòâàòà âàæàò è çà ìåñòíèòå.È òå ìèíàâàò èçïèòè, è òå íÿìàò ïðàâî äà ðàáîòèòàò ïðåäè äà ñå ñåðòèôèöèðàò.
Òàçè äåêëàðàöèÿ òè ÿ èçïðèíòâàò è ïîäàíñÿò òå íà ñàìîòî òè èíòåðâþ, àêî ãî ìèíåø óñïåøíî.Íî ñ íåÿ, êàêòî âå÷å îáÿñíèõ, òè åäèíñòâåíî ïîñòàíîâÿâàø,÷å ñè óâåäîì êàê ñòîÿò íåùàòà çà ïðîôåñèÿòà òè â Êâåáåê.
Íà òåá êîé åçèê òè å ïî-ñèëíèÿò ôðåíñêè èëè àíãëèéñêè?
Çàùîòî àêî å English ìîæå äà ñè òúðñèø ðàáîòà â äðóãè ïðîâèíöèè äîðè äà êàöíåòå â Êâåáåê.Íàïðèìåð êàòî òå÷èöàë support íÿêúäå èëè êàòî engineering òå÷íîëîãèñò.
Àç èìàõ ïîçíàò,êîèòî áåøå mechanical åíãèíååð ïî êîðàáèòå â ÁÃ. Êâåáåê ðàáîòåøå ñúùîòî, ìåõàíèê ñå âîäåøå äëúæíîñòòà ìó.Íî ïîíåæå íå èñêà äà ïúòóâà , à ïðåäïî÷èòà äà ðàáîòè íà ñóøàòà, ïî åäíî âðåìå ðàáîòåøå êàòî ìå÷àíèö ïî ïîäðúæêà íà âëàêîâåòå â Ìîíòðåàë. Òàì íå ìó õàðåñà îáà÷å, ÷å ñå õîäè íà ðàáîòà âñåêè äåí è ïàê ñå âúðíà êúì êîðàáèòå, êúäåòî äâà ìåñåöà å íà êóðñ, ïîñëå ìåñåö ïî÷èâà.
À íàñêîðî íàó÷èõ è çà äðóã åäèí mechanical åíãèíååð, êîèòî íå ïîçíàâàì ëè÷íî, òîé êàöíàë â British Columbia, êàòî ïðåäè äà îòèäå òàì âîäèë êîðåñïîíäåöèÿ ñ ÀððèÁÖ (www.arrivebc.com) .Òîâà å Ñêèëëñ Connect ïðîãðàìàòà çà íîâè èìèãðàíòè â ÁÖ,íà êîèòî ïîìàãàò äà íàìåðÿò ñòàæ è ðàáîòà ïî ñïåöèàëíîñòòà ñè.Òîé íå îòãîâàðÿë íà èçèñêâàíèÿòà èì èçáðîåíè â ðàçìåíåíèòå å-ìåéëè, íî âúïðåêè òîâà îòèøúë íà ìÿñòî êàòî ïðèñòèãíàë è ïîäàëà application çà ñòèïåíäèÿ äà ñå çàïèøå êúì British Öîëóìÿ Institute of Technology (www.bcit.ca) ,çàùîòî èñêàë äà èçêàðà êóðñîâå ïî ÕÂÀÖ (Heating Âåíòèëàòèíã and Air Öîíäèòèîíèíã).Çà íåãîâî ó÷óäâàíå íîìåðúò âçåë,÷å ìèíàë è ìó îòïóñíàëè ñòèïåíäèÿòà.
Àêî ñå óñòàíîâèòå â åäèí ãðàä, íî òúðñèø ðàáîòà è â äðóãè ïîñëå, êàòî ïîäàâàø ðåçþìåòà, çàäúëæèòåëíî ïèøè àäðåñ È òåëåôîí íà ïîçíàòè â ãðàäà, â êîèòî êàíäèäàùâàø çà ðàáîòà âñåêè ïúò. Èíà÷å âåðîÿòíîñòòà äà òå âèêíàò íà èíòåðâþ å ìíîãî ìàëêà.
Åòî òóê îïèñàíèå è êîíòàêòèòå íà òàêà íàðå÷åíèòå Áðèäæèíã programs çà èíæèíåðè â Îíòàðèî.Çàñåãà òàêèâà èìà ñàìî â ÁÖ, Îíòàðèî è Ìàíèòîáà, çàòîâà íå òè äàâàì êîíòàêòè çà ßÖ.Íå çíàì äîêîëêî âúðøàò ðàáîòà íàèñòèíà È íå çíàì èìàø ëè íàìåðåíèå äà ñå ñåðòèôèöèðàø â Canada.Íî àêî èìàø, ìèñëÿ,÷å ùå ñà òè îò ïîëçà.Åñòåñòâåíî òè òðÿáâà äà ïðîó÷èø âñÿêà åäíà çà äà âèäèø êàêâî ïðåäëàãà è êàê ìîæå äà òè ïîìîãíå.Ïðîãðàìèòå çà èçöÿëî áåçïëàòíè çà íîâè èìèãðàíòè, êîèòî ñà îò ïî-ìàëêî îò òðè ãîäèíè â Êàíàäà È íèìàò ñòàæ ïî ñïåöèàëíîñòòà ñè â Êàíàäà:
Engineering
________________________________________
Accessible Community Counselling and Employment Services (ACCES)
Engineering Connections
This project is a specialized six-week job search program to help internationally trained engineers (ITEs) bridge into employment in their field or into a related field. It includes:
• Labour market research to match labour market demand with availability of skills
• Targeted recruitment of potential project participants
• Screening and assessment (including employer review and referral services) to ensure that participants have the necessary communication and technical skills
• Language assessment to ensure applicants meet a minimum proficiency level
• Six-week training module with a focus on orientation to the engineering profession, skills enhancement, communication, licensing, and what employers expect
• Job search and work placement support.
Contact:
Mia Toose, Project Manager
Phone: 416-443-9008 ext. 2811
Email: mtoose@accestrain.com
Chinese Professionals Association of Canada (CPAC)
Mentoring for Professional Engineering Licensure
This project will help 120 international engineering graduates work toward a professional license with Professional Engineers Ontario. Participants will receive:
• In-depth information on the application process to PEO
• Assessment of their language skills
• Language training for the engineering profession
• Training in job search strategies.
Participants will be matched with an established professional engineer for mentoring. Mentoring sessions will allow mentors and participants to identify problems, develop goals and plans, and work toward successful entry into the profession.
Contact:
Jason Yi
Phone: 416-298-7885 ext. 106
Email: msc@chineseprofessionals.ca
Website: www.chineseprofessionals.ca
Humber College Institute of Technology and Advanced Learning
Engineering Connections: Software Skills Enhancement Project
This project helps internationally trained civil, mechanical and electrical engineers prepare for employment in Ontario. Over 14 weeks, you will learn the engineering software used in the Canadian engineering industry. You will also have access to assessment and advising services, and job development and job search supports.
Contact: John Mavrogiannakis, Project Coordinator
Phone: (416) 675-6622 ext. 4742
E-mail: john.mavrogiannakis@humber.ca
Website: www.appliedtechnology.humber.ca/ite
Ontario Society of Professional Engineers (OSPE)
Examination Skills Preparation for Internationally Trained Engineers
This program is for internationally trained engineers who wish to be licenced as an engineer in Ontario. The course will prepare you to write the Professional Practice Examination (PPE). You will learn:
• the role and the context of exam writing in Canada
• the legal and ethical practice in the workplace and
• what technical information you need to pass the exam.
Public contact: Edwina McGroddy, Director of Policy and Government Relations
Phone: (416) 223-9961 ext. 236
E-mail: emcgroddy@ospe.on.ca
Website: www.ospe.on.ca/
Ryerson University: Faculty of Engineering, Architecture and Science
Internationally Educated Engineers Qualification Bridging Program
This program provides participants with the opportunity to successfully complete the academic qualifications requirements for professional engineering licensure in Ontario. Participants will enter one of two streams – an advanced standing admission into the third year of one of the seven engineering programs offered at Ryerson, or a personalized academic program.
The project is also establishing an Office of Internationally Educated Engineers that will provide services including:
• Direct links with the Professional Engineers Ontario (PEO)
• Direct connections to academic programs
• Intense pre-entry to program advanced language training
• Canadian professional experience through a four-month co-op program.
Through the co-op placement, participants will gain paid engineering employment experience, develop contacts, and apply the knowledge gained in their university courses.
Contact:
Philip K. Chan, Director
Phone: 416-979-5000 ext. 2621
Email: ieeqb@ryerson.ca
Website: www.feas.ryerson.ca
Settlement and Integration Services Organization (SISO)
Engineering Bridges
Engineering Bridges prepares internationally trained engineers for employment by bridging technical and language gaps and providing employment support, including labour market research and portfolio development. A participant’s skills and competencies are evaluated through a combination of self-assessment and formal assessment tools provided by organizations such as the Professional Engineers of Ontario and World Education Services. Participants receive information on the licensure process and have access to paid and unpaid work experience opportunities through existing resources such as Job Development, Employment Ontario and Career Bridge.
Contact:
Radenka Lescesen
Phone: 905-667-7483
Email: rlescesen@siso-ham.org
Skills for Change
Engineering Your Future
The project delivers eight engineering-specific training modules building on internationally trained engineers’ former training and education, without duplicating requirements. Employment counselling and support, mentoring and job development services are also be offered. In addition, the project provides comprehensive information on the engineering field, offer individual assessments and counselling and makes appropriate referrals.
Contact:
Roland Rhooms, Manager of Programs and Services
Phone: 416-658-3101 ext. 224
Website: www.skillsforchange.org/eyf
Toronto and Region Conservation Authority
Professional Access and Integration Program
This program is a 3-month workshop and a 12-month work placement for 40 internationally trained environmental engineers.
Workshops will include training on:
• Occupation-specific language and workplace culture/communication (Enhanced Language Training)
• Technical standards
• Ontario engineering/environmental regulations, and
• Licensing information
The workshop is followed by a full-time, 12-month work placement to satisfy licensing requirements with Professional Engineers Ontario (PEO).
The project will also deliver diversity workshops for host organization employers to provide them with diversity training and employee placement support.
Contact: Marisa Iorfida-Sdao, Supervisor, Outreach and Diversity
Phone: (416) 661-6600 ext. 5582
E-mail: miorfida-sdao@trca.on.ca
Website: www.trca.on.ca
**********
Ëåñíî å, Sliven, çà ñåêóíäè ñòàâà. Ïîëçâàé íÿêîé ëèíê çà òðàíñëàöèÿ êàòî íÿìàø êèðèëèöà íà êîìïà. Åé êàòî òîÿ - http://forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php
Linko
Ïèøà òè è âúâ ôîðóìà è ëè÷íî ñúîáùåíèå,çàùîòî â ÁÃÖàíàäà,àêî ïèøåø íà ëàòèíèöà òè èçòðèâàò ïîñèíãèòå, à àç íÿìàì êèðèëèöà íà êîìïþòúðà,îò êîèòî ïèøà â ìîìåíòà.
Çà êàêâà äåêëàðàöèÿ ñòàâà äóìà äàëè òðÿáâà äà ïîäïèñâàø?
Àç ñúì ó÷èòåë ïî îáðàçîâàíèå è åäèíñòâåíàòà äåêëàðàöèÿ, çà êîÿòî ñå ñåùàì å,÷å íà èíòåðâþòî (àêî ïðîôåñèÿòà òè å ñðåä òåçè,êîèòî èñêàò ðàçðåøèòåëíî èëè ÷ëåíñòâî â îðäåð çà ïðàêòèêóâàíå), òå êàðàò äà ïîäïèøåø äåêëàðàöèÿ,÷å òîâà òè å èçâåñòíî è ñè ñàëãàñåí ñ ôàêòà,÷å äîêàòî íÿìàø ðàçðåøèòåëíî/íå ñè ÷ëåí íà îðäåð, íå ìîæåø äà ðàáîòèø â òâîÿòà ñè îáëàñò.
Åäèí âèä, âðúçâàò ñè ãàùèòå äà íå òðúãíå íÿêîè ïîñëå äà âèêà, ÷å Êàíàäà íè ïðèåìà, ïúê ïîñëå íå ìîæåì äà ðàáîòèì.Òåçè óñëîâèÿ çà ÷ëåíñòâàòà âàæàò è çà ìåñòíèòå.È òå ìèíàâàò èçïèòè, è òå íÿìàò ïðàâî äà ðàáîòèòàò ïðåäè äà ñå ñåðòèôèöèðàò.
Òàçè äåêëàðàöèÿ òè ÿ èçïðèíòâàò è ïîäàíñÿò òå íà ñàìîòî òè èíòåðâþ, àêî ãî ìèíåø óñïåøíî.Íî ñ íåÿ, êàêòî âå÷å îáÿñíèõ, òè åäèíñòâåíî ïîñòàíîâÿâàø,÷å ñè óâåäîì êàê ñòîÿò íåùàòà çà ïðîôåñèÿòà òè â Êâåáåê.
Íà òåá êîé åçèê òè å ïî-ñèëíèÿò ôðåíñêè èëè àíãëèéñêè?
Çàùîòî àêî å English ìîæå äà ñè òúðñèø ðàáîòà â äðóãè ïðîâèíöèè äîðè äà êàöíåòå â Êâåáåê.Íàïðèìåð êàòî òå÷èöàë support íÿêúäå èëè êàòî engineering òå÷íîëîãèñò.
Àç èìàõ ïîçíàò,êîèòî áåøå mechanical åíãèíååð ïî êîðàáèòå â ÁÃ. Êâåáåê ðàáîòåøå ñúùîòî, ìåõàíèê ñå âîäåøå äëúæíîñòòà ìó.Íî ïîíåæå íå èñêà äà ïúòóâà , à ïðåäïî÷èòà äà ðàáîòè íà ñóøàòà, ïî åäíî âðåìå ðàáîòåøå êàòî ìå÷àíèö ïî ïîäðúæêà íà âëàêîâåòå â Ìîíòðåàë. Òàì íå ìó õàðåñà îáà÷å, ÷å ñå õîäè íà ðàáîòà âñåêè äåí è ïàê ñå âúðíà êúì êîðàáèòå, êúäåòî äâà ìåñåöà å íà êóðñ, ïîñëå ìåñåö ïî÷èâà.
À íàñêîðî íàó÷èõ è çà äðóã åäèí mechanical åíãèíååð, êîèòî íå ïîçíàâàì ëè÷íî, òîé êàöíàë â British Columbia, êàòî ïðåäè äà îòèäå òàì âîäèë êîðåñïîíäåöèÿ ñ ÀððèÁÖ (www.arrivebc.com) .Òîâà å Ñêèëëñ Connect ïðîãðàìàòà çà íîâè èìèãðàíòè â ÁÖ,íà êîèòî ïîìàãàò äà íàìåðÿò ñòàæ è ðàáîòà ïî ñïåöèàëíîñòòà ñè.Òîé íå îòãîâàðÿë íà èçèñêâàíèÿòà èì èçáðîåíè â ðàçìåíåíèòå å-ìåéëè, íî âúïðåêè òîâà îòèøúë íà ìÿñòî êàòî ïðèñòèãíàë è ïîäàëà application çà ñòèïåíäèÿ äà ñå çàïèøå êúì British Öîëóìÿ Institute of Technology (www.bcit.ca) ,çàùîòî èñêàë äà èçêàðà êóðñîâå ïî ÕÂÀÖ (Heating Âåíòèëàòèíã and Air Öîíäèòèîíèíã).Çà íåãîâî ó÷óäâàíå íîìåðúò âçåë,÷å ìèíàë è ìó îòïóñíàëè ñòèïåíäèÿòà.
Àêî ñå óñòàíîâèòå â åäèí ãðàä, íî òúðñèø ðàáîòà è â äðóãè ïîñëå, êàòî ïîäàâàø ðåçþìåòà, çàäúëæèòåëíî ïèøè àäðåñ È òåëåôîí íà ïîçíàòè â ãðàäà, â êîèòî êàíäèäàùâàø çà ðàáîòà âñåêè ïúò. Èíà÷å âåðîÿòíîñòòà äà òå âèêíàò íà èíòåðâþ å ìíîãî ìàëêà.
Åòî òóê îïèñàíèå è êîíòàêòèòå íà òàêà íàðå÷åíèòå Áðèäæèíã programs çà èíæèíåðè â Îíòàðèî.Çàñåãà òàêèâà èìà ñàìî â ÁÖ, Îíòàðèî è Ìàíèòîáà, çàòîâà íå òè äàâàì êîíòàêòè çà ßÖ.Íå çíàì äîêîëêî âúðøàò ðàáîòà íàèñòèíà È íå çíàì èìàø ëè íàìåðåíèå äà ñå ñåðòèôèöèðàø â Canada.Íî àêî èìàø, ìèñëÿ,÷å ùå ñà òè îò ïîëçà.Åñòåñòâåíî òè òðÿáâà äà ïðîó÷èø âñÿêà åäíà çà äà âèäèø êàêâî ïðåäëàãà è êàê ìîæå äà òè ïîìîãíå.Ïðîãðàìèòå çà èçöÿëî áåçïëàòíè çà íîâè èìèãðàíòè, êîèòî ñà îò ïî-ìàëêî îò òðè ãîäèíè â Êàíàäà È íèìàò ñòàæ ïî ñïåöèàëíîñòòà ñè â Êàíàäà:
Engineering
________________________________________
Accessible Community Counselling and Employment Services (ACCES)
Engineering Connections
This project is a specialized six-week job search program to help internationally trained engineers (ITEs) bridge into employment in their field or into a related field. It includes:
• Labour market research to match labour market demand with availability of skills
• Targeted recruitment of potential project participants
• Screening and assessment (including employer review and referral services) to ensure that participants have the necessary communication and technical skills
• Language assessment to ensure applicants meet a minimum proficiency level
• Six-week training module with a focus on orientation to the engineering profession, skills enhancement, communication, licensing, and what employers expect
• Job search and work placement support.
Contact:
Mia Toose, Project Manager
Phone: 416-443-9008 ext. 2811
Email: mtoose@accestrain.com
Chinese Professionals Association of Canada (CPAC)
Mentoring for Professional Engineering Licensure
This project will help 120 international engineering graduates work toward a professional license with Professional Engineers Ontario. Participants will receive:
• In-depth information on the application process to PEO
• Assessment of their language skills
• Language training for the engineering profession
• Training in job search strategies.
Participants will be matched with an established professional engineer for mentoring. Mentoring sessions will allow mentors and participants to identify problems, develop goals and plans, and work toward successful entry into the profession.
Contact:
Jason Yi
Phone: 416-298-7885 ext. 106
Email: msc@chineseprofessionals.ca
Website: www.chineseprofessionals.ca
Humber College Institute of Technology and Advanced Learning
Engineering Connections: Software Skills Enhancement Project
This project helps internationally trained civil, mechanical and electrical engineers prepare for employment in Ontario. Over 14 weeks, you will learn the engineering software used in the Canadian engineering industry. You will also have access to assessment and advising services, and job development and job search supports.
Contact: John Mavrogiannakis, Project Coordinator
Phone: (416) 675-6622 ext. 4742
E-mail: john.mavrogiannakis@humber.ca
Website: www.appliedtechnology.humber.ca/ite
Ontario Society of Professional Engineers (OSPE)
Examination Skills Preparation for Internationally Trained Engineers
This program is for internationally trained engineers who wish to be licenced as an engineer in Ontario. The course will prepare you to write the Professional Practice Examination (PPE). You will learn:
• the role and the context of exam writing in Canada
• the legal and ethical practice in the workplace and
• what technical information you need to pass the exam.
Public contact: Edwina McGroddy, Director of Policy and Government Relations
Phone: (416) 223-9961 ext. 236
E-mail: emcgroddy@ospe.on.ca
Website: www.ospe.on.ca/
Ryerson University: Faculty of Engineering, Architecture and Science
Internationally Educated Engineers Qualification Bridging Program
This program provides participants with the opportunity to successfully complete the academic qualifications requirements for professional engineering licensure in Ontario. Participants will enter one of two streams – an advanced standing admission into the third year of one of the seven engineering programs offered at Ryerson, or a personalized academic program.
The project is also establishing an Office of Internationally Educated Engineers that will provide services including:
• Direct links with the Professional Engineers Ontario (PEO)
• Direct connections to academic programs
• Intense pre-entry to program advanced language training
• Canadian professional experience through a four-month co-op program.
Through the co-op placement, participants will gain paid engineering employment experience, develop contacts, and apply the knowledge gained in their university courses.
Contact:
Philip K. Chan, Director
Phone: 416-979-5000 ext. 2621
Email: ieeqb@ryerson.ca
Website: www.feas.ryerson.ca
Settlement and Integration Services Organization (SISO)
Engineering Bridges
Engineering Bridges prepares internationally trained engineers for employment by bridging technical and language gaps and providing employment support, including labour market research and portfolio development. A participant’s skills and competencies are evaluated through a combination of self-assessment and formal assessment tools provided by organizations such as the Professional Engineers of Ontario and World Education Services. Participants receive information on the licensure process and have access to paid and unpaid work experience opportunities through existing resources such as Job Development, Employment Ontario and Career Bridge.
Contact:
Radenka Lescesen
Phone: 905-667-7483
Email: rlescesen@siso-ham.org
Skills for Change
Engineering Your Future
The project delivers eight engineering-specific training modules building on internationally trained engineers’ former training and education, without duplicating requirements. Employment counselling and support, mentoring and job development services are also be offered. In addition, the project provides comprehensive information on the engineering field, offer individual assessments and counselling and makes appropriate referrals.
Contact:
Roland Rhooms, Manager of Programs and Services
Phone: 416-658-3101 ext. 224
Website: www.skillsforchange.org/eyf
Toronto and Region Conservation Authority
Professional Access and Integration Program
This program is a 3-month workshop and a 12-month work placement for 40 internationally trained environmental engineers.
Workshops will include training on:
• Occupation-specific language and workplace culture/communication (Enhanced Language Training)
• Technical standards
• Ontario engineering/environmental regulations, and
• Licensing information
The workshop is followed by a full-time, 12-month work placement to satisfy licensing requirements with Professional Engineers Ontario (PEO).
The project will also deliver diversity workshops for host organization employers to provide them with diversity training and employee placement support.
Contact: Marisa Iorfida-Sdao, Supervisor, Outreach and Diversity
Phone: (416) 661-6600 ext. 5582
E-mail: miorfida-sdao@trca.on.ca
Website: www.trca.on.ca
**********
Ëåñíî å, Sliven, çà ñåêóíäè ñòàâà. Ïîëçâàé íÿêîé ëèíê çà òðàíñëàöèÿ êàòî íÿìàø êèðèëèöà íà êîìïà. Åé êàòî òîÿ - http://forum.abv.bg/abv/lat2cyr.php
Linko
Try also Wardrop engineering Inc.
Likewise, the economic argument for attracting and retaining immigrants is "a no-brainer" for Wardrop Engineering Inc., says vice-president of human resources James Popel. The multidisciplinary consulting firm has more than doubled its staff in the past five years, and is looking to boost numbers by another 25 percent this year, but he says "there are not enough applicants out there to fill all the roles."To meet its needs, the Winnipeg-based company recruits from agencies that assist immigrants with their job search. It also facilitates the accreditation of internationally educated engineers, and provides on-site English language instruction and cross-cultural training. At its Pickering, Ont., office, there's a dedicated prayer facility that was createdat the behest of employees. If similar spaces are requested elsewhere, says Popel, "we'll adjust."
Likewise, the economic argument for attracting and retaining immigrants is "a no-brainer" for Wardrop Engineering Inc., says vice-president of human resources James Popel. The multidisciplinary consulting firm has more than doubled its staff in the past five years, and is looking to boost numbers by another 25 percent this year, but he says "there are not enough applicants out there to fill all the roles."To meet its needs, the Winnipeg-based company recruits from agencies that assist immigrants with their job search. It also facilitates the accreditation of internationally educated engineers, and provides on-site English language instruction and cross-cultural training. At its Pickering, Ont., office, there's a dedicated prayer facility that was createdat the behest of employees. If similar spaces are requested elsewhere, says Popel, "we'll adjust."
Сливен, искам само една лека забележка да направя към тази чест от мнението ти, която лично мен ме интересува. Значи, проблема с чух от един познат е всеобщ феномен. Както се казва чул, ама не дочул. First, искам да помоля хората преди да направят някакви изводи да проверят информацията от няколко източника. Значи този engineer няма как да започне веднага да учи тази програма, ако не отговаря на условията. A тъй като този институт е все още държавен, значи хората са поставили условия за прием, а именно езиков. Трябва да представи документ за завършен 12 клас Английски и Математика. Разбира се сигурно приемат и ТОИФЕЛ или Академичен ИЕЛЦ. Проверих, че part таим не може да е почнал да учи, защото тази специaлност се изучава само фул таим. Така че този engineer няма никакъв друга алтернатива, ако не е представил ТОИФЕЛ, да положи провенциален изпит или да си up-греидва английския на BCIT. Те предлагат това преди да започне какъвто и да курс професионален. Степенция зa Английски дават. Така че не виждам нищо чудно. СЛед като представи необходимите документи, че е lower-income -няма проблем. Иначе ако по програма както казваш: Организацията изплаща 2/3 от стойността на всеки professional предмет, а 1/3 -той трябва да си ги изплаща. Другият вариант е да е теглил студенски заем. А има и още един вариант, ако е получил финансова помощ от HRSDC. Това е моята корекция към това, което си написал. А може и аз да не съм на верен път. Кой знае?Sliven написа:А наскоро научих и за друг един mechanical енгинеер, които не познавам лично, той кацнал в British Columbia, като преди да отиде там водил кореспондеция с АрриБЦ (www.arrivebc.com) .Това е Скиллс Connect програмата за нови имигранти в БЦ,на които помагат да намерят стаж и работа по специалността си.Той не отговарял на изискванията им изброени в разменените е-мейли, но въпреки това отишъл на място като пристигнал и подала application за стипендия да се запише към British Цолумя Institute of Technology (www.bcit.ca) ,защото искал да изкара курсове по ХВАЦ (Heating Вентилатинг and Air Цондитионинг).За негово учудване номерът взел,че минал и му отпуснали стипендията.

Първо едно ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ!
Да, за тази декларация иде реч.
Значи тази декларация я попълвам сега, или дори и да не я попълним сега, при успешно интервю ще ми я дадат да я попдпиша?Аз също си мисля,че значението и е същото, каквото си писал и ти.
Относно езиците, английският ни е доста по силен от френския език.
Ходим на курсове по френски и интензивно се подготвяме в къщи.
За NOC номера ми беше важно,защото 2132 спада към СЕКЦИЯ "А", която дава 12 точки по Фактор 1.3
Благодаря ти за инфото ще го прегледам веднага!
Днес се чудихме с преводачката как да се преведат длъжностите "техник" и "монтажник" от трудовата ми книжка.Т.е като техник ме водеха във фабрика за производство на месни храни като съм им оправял производствените машини, хладилните камери, сушилните камери и др., сиреч, такава позиция в Канада пак техник ли я заема или трябва да е инженер?Защото си мисля, че трябва да се преведе нещо като "инженер поддръжка".Същото се отнася и за "монтажник", където става въпрос за инсталиране, пуск и настройка на климатични инсталации в промишлени сгради и хотели.Та цялата борба е да се преведат така, че да ги признаят като стаж към NOC 2132.Има, ми си струва, някаква тънка разлика, дето не можем да я хванем.
Имам и около 1г стаж като проектант на отоплителни, винтилационни и климатични инсталации.Сега работя като супервайзор във фабрика за производство на оловен кристал (правим реконструкция на топлотехниката като цяло във фабриката и контролирам строителната фирма),но лошото е че не съм на трудов договор и ще трябва да се мъча да го доказвам с препоръка или атестация и там не знам как ще се оправям и дали ще го признаят щом не е вписан в трудовата книжка.
Но да се надяваме, че сме достатъчно квалифицирани с жена ми за да не ни откажат.
Да, за тази декларация иде реч.
Значи тази декларация я попълвам сега, или дори и да не я попълним сега, при успешно интервю ще ми я дадат да я попдпиша?Аз също си мисля,че значението и е същото, каквото си писал и ти.
Относно езиците, английският ни е доста по силен от френския език.
Ходим на курсове по френски и интензивно се подготвяме в къщи.
За NOC номера ми беше важно,защото 2132 спада към СЕКЦИЯ "А", която дава 12 точки по Фактор 1.3
Благодаря ти за инфото ще го прегледам веднага!
Днес се чудихме с преводачката как да се преведат длъжностите "техник" и "монтажник" от трудовата ми книжка.Т.е като техник ме водеха във фабрика за производство на месни храни като съм им оправял производствените машини, хладилните камери, сушилните камери и др., сиреч, такава позиция в Канада пак техник ли я заема или трябва да е инженер?Защото си мисля, че трябва да се преведе нещо като "инженер поддръжка".Същото се отнася и за "монтажник", където става въпрос за инсталиране, пуск и настройка на климатични инсталации в промишлени сгради и хотели.Та цялата борба е да се преведат така, че да ги признаят като стаж към NOC 2132.Има, ми си струва, някаква тънка разлика, дето не можем да я хванем.
Имам и около 1г стаж като проектант на отоплителни, винтилационни и климатични инсталации.Сега работя като супервайзор във фабрика за производство на оловен кристал (правим реконструкция на топлотехниката като цяло във фабриката и контролирам строителната фирма),но лошото е че не съм на трудов договор и ще трябва да се мъча да го доказвам с препоръка или атестация и там не знам как ще се оправям и дали ще го признаят щом не е вписан в трудовата книжка.
Но да се надяваме, че сме достатъчно квалифицирани с жена ми за да не ни откажат.
Здравейте Азу и Ниц,
Всичко , което казвате е точно така. Информацията, която дадох за онзи инжинер, които се записал в BCIT е дочута от трето лице И нито мога да я потвърдя със сигуност, нито да разясня повече. Опитах де да науча нещо повече, но разбрах само, че въпросният човек не е българин, че е пристигнал март месет във Ванкувър и е започнал да учи от август. Стипендята или не знам как по-точно да го нарека “study grant”, му е отпсуната от организацията ArriveBC , по програмата за internationally educated professionals Skills Connect BC. Не е за учене на английски, а е за учене в самия институт BCIT.Не можах да науча обаче за степен ли или за взимане на upgrading courses.
Колкото до това дали е минало лицето IELTS или TOEFL тай като Skills Connect са спонсорирани изцяло от Ministry of Labour BC, оценката на английския му е направена от LINC програмата, също безплатна за нови имигранти.Нея я има във всички англоговорящи провинции, само че в някои май се нарича с малко по-различно име.Става въпрос за безплатното езиково обучение на имигранти, но освен курсове, LINC центровете правят и language assessment.С други думи тестват те на четене,слушане,писане и говорене И поставят ниво между 1-во и 8-то,където 8 е най-високото.Но тяхната оценка едва ли ще мине другаде, освен в правителствени организации, защото те самите са такава.Самите учебни заведения после искат обикновено TEOFL обикновено. Въпросът в случая е, че за да му отпуснат стпендята не е било нужно да държи изпит.
Пак подчертавам,че тази информация ми е от трето лице и не знам колко е достоверна.Но пък, заинтересованите може лесно да пишат на Arrive BC и да питат за подробности:
Тел: 604.575.3800
Толл-free: 1.877.АРРИВЕ2
(1.877.277.4832)
Емейл: info@ArriveBC.com
Също искам да подчертая, че Skills Connect програма има и в Онтарио, ако английксят ви е по-силен от френския не е зле да я проучите как действа и ако е нещо, което ви интересува да се запишете в ON. За повече информация вижте в www.ontarioimmigration.ca
Азу, а колкото до декларацията, аз не разбирам защо питаш да я попълваш ли сега…В смисъл, откъде ще я вземеш да я попълниш отсега? Моята ми я дадоха след интервюто.Да не би вече да ги пращат преди самото интервю?
По описанието на длъжностите ти, мисля че техническата е добре да се преведе като engineering technician, но не знам как е това на френски. А за ‘монтажник’ съвсем не зная…
За тая, които не ти е в трудовата книжка не се безпокои.И при мен беше така.Аз работех на държавен договор в университета (този стаж беше в книжката ми) и на граждански договор на друго място (този стаж не беше в книжката ми). За стажа по гражданския ми договор ми издадоха служебни бележки по години И месеци (няколко листа с таблици).Преведох бележките И приложих с превода на трудовата книжка.Всичко признаха. Тъй че не се безпокой, ще съберете точките. Доколкото знам по NOC engineering technicians and mechanical engineers са под различни номера.Ако ти носи повече точки mechanical engineer, пиши се,че си бил такъв на всичките си длъжности в БГ.
Много късмет!
Сливен
Всичко , което казвате е точно така. Информацията, която дадох за онзи инжинер, които се записал в BCIT е дочута от трето лице И нито мога да я потвърдя със сигуност, нито да разясня повече. Опитах де да науча нещо повече, но разбрах само, че въпросният човек не е българин, че е пристигнал март месет във Ванкувър и е започнал да учи от август. Стипендята или не знам как по-точно да го нарека “study grant”, му е отпсуната от организацията ArriveBC , по програмата за internationally educated professionals Skills Connect BC. Не е за учене на английски, а е за учене в самия институт BCIT.Не можах да науча обаче за степен ли или за взимане на upgrading courses.
Колкото до това дали е минало лицето IELTS или TOEFL тай като Skills Connect са спонсорирани изцяло от Ministry of Labour BC, оценката на английския му е направена от LINC програмата, също безплатна за нови имигранти.Нея я има във всички англоговорящи провинции, само че в някои май се нарича с малко по-различно име.Става въпрос за безплатното езиково обучение на имигранти, но освен курсове, LINC центровете правят и language assessment.С други думи тестват те на четене,слушане,писане и говорене И поставят ниво между 1-во и 8-то,където 8 е най-високото.Но тяхната оценка едва ли ще мине другаде, освен в правителствени организации, защото те самите са такава.Самите учебни заведения после искат обикновено TEOFL обикновено. Въпросът в случая е, че за да му отпуснат стпендята не е било нужно да държи изпит.
Пак подчертавам,че тази информация ми е от трето лице и не знам колко е достоверна.Но пък, заинтересованите може лесно да пишат на Arrive BC и да питат за подробности:
Тел: 604.575.3800
Толл-free: 1.877.АРРИВЕ2
(1.877.277.4832)
Емейл: info@ArriveBC.com
Също искам да подчертая, че Skills Connect програма има и в Онтарио, ако английксят ви е по-силен от френския не е зле да я проучите как действа и ако е нещо, което ви интересува да се запишете в ON. За повече информация вижте в www.ontarioimmigration.ca
Азу, а колкото до декларацията, аз не разбирам защо питаш да я попълваш ли сега…В смисъл, откъде ще я вземеш да я попълниш отсега? Моята ми я дадоха след интервюто.Да не би вече да ги пращат преди самото интервю?
По описанието на длъжностите ти, мисля че техническата е добре да се преведе като engineering technician, но не знам как е това на френски. А за ‘монтажник’ съвсем не зная…
За тая, които не ти е в трудовата книжка не се безпокои.И при мен беше така.Аз работех на държавен договор в университета (този стаж беше в книжката ми) и на граждански договор на друго място (този стаж не беше в книжката ми). За стажа по гражданския ми договор ми издадоха служебни бележки по години И месеци (няколко листа с таблици).Преведох бележките И приложих с превода на трудовата книжка.Всичко признаха. Тъй че не се безпокой, ще съберете точките. Доколкото знам по NOC engineering technicians and mechanical engineers са под различни номера.Ако ти носи повече точки mechanical engineer, пиши се,че си бил такъв на всичките си длъжности в БГ.
Много късмет!
Сливен
Значи и аз да вмъкна една малка корекция отново, че ако лицето е international студент, нeма как да е положил този LINC. Само ландед имигрантите имат право на такъв тест, които се прави да кажем в MOSAIC.Иначе за останалото си прав. Трябва лицето да е защитило ниво над 8 по четирите компонента: speaking, listening, writing and reading! 

"Азу, а колкото до декларацията, аз не разбирам защо питаш да я попълваш ли сега…В смисъл, откъде ще я вземеш да я попълниш отсега? Моята ми я дадоха след интервюто.Да не би вече да ги пращат преди самото интервю? "
Става въпрос за тази декларация:
http://bgcanada.com/portal/index.php?mo ... cle&id=104
- т.3 - ИЗИСКВАНИ АНЕКСИ
Предполагам, че трябва да попълним и нея и да я изпратим с първите документи до Виена?!Не занам, преди може и да са ги давали при успешно интервю, но сега си мисля, че трябва да се подаде с основните документи, така поне пише в статиите на форума.
Тъй като сме решили да кандидатстваме по Квебекската програма и съответно да търсим възможности после във Федералната част, дали няма да се получи момент в който, да не мога да се сертифицирам в друга провинция освен в Квебек?Мисля, че не би трябвало да е така, но за всеки случай реших да те попитам,за да съм 100% сигурен.
Благодарности и на двамата за информацията!!!
Става въпрос за тази декларация:
http://bgcanada.com/portal/index.php?mo ... cle&id=104
- т.3 - ИЗИСКВАНИ АНЕКСИ
Предполагам, че трябва да попълним и нея и да я изпратим с първите документи до Виена?!Не занам, преди може и да са ги давали при успешно интервю, но сега си мисля, че трябва да се подаде с основните документи, така поне пише в статиите на форума.
Тъй като сме решили да кандидатстваме по Квебекската програма и съответно да търсим възможности после във Федералната част, дали няма да се получи момент в който, да не мога да се сертифицирам в друга провинция освен в Квебек?Мисля, че не би трябвало да е така, но за всеки случай реших да те попитам,за да съм 100% сигурен.
Благодарности и на двамата за информацията!!!
Погледнах я.Изпратете я с основните документи щом така пише.Ако искат същата да им подпишете и на интервюто пак ще ви я дадат.
И не, не се безпокой, че няма да можеш да се сетифицираш и за други провинции после,ако искаш.Едното няма общо с другото.С тази декларация само постановяваш,че си наясно, че не можеш да практикуваш веднага като кацнеш в Канада и че това, че си минал успешно интервюто не значи, че автоматично ще получиш и сертификат за практикуване на професията си.Сигурно са имали проблеми в миналото с някой разбрал недоразбрал и затова са ги измислили тези декларации.
И не, не се безпокой, че няма да можеш да се сетифицираш и за други провинции после,ако искаш.Едното няма общо с другото.С тази декларация само постановяваш,че си наясно, че не можеш да практикуваш веднага като кацнеш в Канада и че това, че си минал успешно интервюто не значи, че автоматично ще получиш и сертификат за практикуване на професията си.Сигурно са имали проблеми в миналото с някой разбрал недоразбрал и затова са ги измислили тези декларации.
Здравей Азу,
Днес научих за един новопристигнал имигрант в Канада миналата година, с твоята професия и реших да ти пиша. Този път информацията е от първа ръка, а именно от жена му.
Съпругът и е по професия инжинер и се е занимавал с инсталиране и подръжка на heating systems в Китай. В Канада е започнал да действа по процедурата да се сертифицира като инжинер също, но по-ценното е, че още преди да започе си е намерил работа подобна на това, което е вършил в чужбина към Camus Hydronics Ltd в Торонто (по-точно в Мисисага, което е част от така наречената Greater Toronto Area (GTA)).
Прилагам адреса и сайта на въпросната фирма по-долу за да им проучиш продкуктите и ако ти върши работа да ги имаш предвид като дойдеш и започнеш ти да търсиш работа или стаж. Сигурно си чувал, че в Канада дори да няма обявена позиция в дадена фирма, да си изпратиш документите въпреки това или дори да отидеш на място да се представиш и да питаш за работа, ако дейността им те интересува, е много обичайно и разпространено явление.
Сега се сещам, че в началото аз точно така си бях намерил работа по заместване като учител в Монтреал, към един adult learning centre.Беше за крако, но ми осигури опит, а на всичо отгоре там се запознах и със семейство българи , с които после станахме близки приятели.
CAMUS HYDRONICS LTD.
6226 Netherhart Rd.
Mississauga, Ontario L5T 1B7
Tel. 905•696•7800
Fax: 905•696•8801
http://www.camus-hydronics.com/aboutus.htm
Camus Website Administrator:
mediamax@rogers.com
Днес научих за един новопристигнал имигрант в Канада миналата година, с твоята професия и реших да ти пиша. Този път информацията е от първа ръка, а именно от жена му.
Съпругът и е по професия инжинер и се е занимавал с инсталиране и подръжка на heating systems в Китай. В Канада е започнал да действа по процедурата да се сертифицира като инжинер също, но по-ценното е, че още преди да започе си е намерил работа подобна на това, което е вършил в чужбина към Camus Hydronics Ltd в Торонто (по-точно в Мисисага, което е част от така наречената Greater Toronto Area (GTA)).
Прилагам адреса и сайта на въпросната фирма по-долу за да им проучиш продкуктите и ако ти върши работа да ги имаш предвид като дойдеш и започнеш ти да търсиш работа или стаж. Сигурно си чувал, че в Канада дори да няма обявена позиция в дадена фирма, да си изпратиш документите въпреки това или дори да отидеш на място да се представиш и да питаш за работа, ако дейността им те интересува, е много обичайно и разпространено явление.
Сега се сещам, че в началото аз точно така си бях намерил работа по заместване като учител в Монтреал, към един adult learning centre.Беше за крако, но ми осигури опит, а на всичо отгоре там се запознах и със семейство българи , с които после станахме близки приятели.
CAMUS HYDRONICS LTD.
6226 Netherhart Rd.
Mississauga, Ontario L5T 1B7
Tel. 905•696•7800
Fax: 905•696•8801
http://www.camus-hydronics.com/aboutus.htm
Camus Website Administrator:
mediamax@rogers.com
Само още едно питане, относно специалностите:
Някой знае ли от коя секция на образованието (А,В,С ит.н) са специалностите NOC 2132 и 2211?
Преглеждайки това http://www5.hrsdc.gc.ca/NOC/English/NOC ... ial.aspx#6 , разбираме, че 2132 спада към Секция А и съответно аз като основен кандидат прибавям 12т към общата кандидатура, жена ми (2211) е към Секция В и като придружаващ прибавя още 2т.
Т.е "Le premier chiffre du code de la CNP désigne normalement le genre de compétence (voir le tableau ci-dessous). Par exemple, les professions liées à la transformation, à la fabrication et aux services d'utilité publique commencent par le", а втората цифра е тази, която показва точната Секция и съответните точки от теста http://www.go-to-quebec.net/index02a.htm#category1
Към момента сме леко объркани по въпроса, разглеждайки това http://www.go-to-quebec.net/index02b.htm#obr1
където информацията е леко различна от тази в официалния сайт.
Изненадващо за Секция В пише "(празна)"
Сигурно ние бъркаме някъде......
Ако някой може да внесе яснота по въпроса ще сме му благодарни, тъй като това ни трябва, за да сметнем точно колко точки от теста събираме.
ПОЗДРАВИ!!!
Някой знае ли от коя секция на образованието (А,В,С ит.н) са специалностите NOC 2132 и 2211?
Преглеждайки това http://www5.hrsdc.gc.ca/NOC/English/NOC ... ial.aspx#6 , разбираме, че 2132 спада към Секция А и съответно аз като основен кандидат прибавям 12т към общата кандидатура, жена ми (2211) е към Секция В и като придружаващ прибавя още 2т.
Т.е "Le premier chiffre du code de la CNP désigne normalement le genre de compétence (voir le tableau ci-dessous). Par exemple, les professions liées à la transformation, à la fabrication et aux services d'utilité publique commencent par le", а втората цифра е тази, която показва точната Секция и съответните точки от теста http://www.go-to-quebec.net/index02a.htm#category1
Към момента сме леко объркани по въпроса, разглеждайки това http://www.go-to-quebec.net/index02b.htm#obr1
където информацията е леко различна от тази в официалния сайт.
Изненадващо за Секция В пише "(празна)"
Сигурно ние бъркаме някъде......
Ако някой може да внесе яснота по въпроса ще сме му благодарни, тъй като това ни трябва, за да сметнем точно колко точки от теста събираме.
ПОЗДРАВИ!!!