Изпитите имат няколко части, обикновено са математика, френски, логика и политика. Оценките са в проценти. В някои частни училища първо приемат деца на служители, на тези които имат братя или сестри и чак тогава другите по класирането. Имам много познати на които децата им кандидатстваха в няколко училища едновременно и винаги ги приемаха и имаха възможност за избор. Нивото след пример не е много високо и едно средно интелигентно дете няма начин да не го приемат в секондера.Chomsky написа:Какви са критериите за класирането?
ЧАСТНИ УчИЛИщА
Сиренето е безплатно само в капана.
Искам да запитам уважаемите родители те в какви училища учиха навремето, че сега се оправиха у Канадата и се назлъндисват на по-евтинките частни училища и на безплатните (да не дава Господ) публични.
Едно досещане на сляпо - 90% от чукчите писатели тук са учили в кварталното училище "Хр. Ботев", "В. Левски" или "Ив. Вазов". Тогава си бяха свестни, обаче изглежда интернета и канадските техникуми ги поразвалиха:)
Едно досещане на сляпо - 90% от чукчите писатели тук са учили в кварталното училище "Хр. Ботев", "В. Левски" или "Ив. Вазов". Тогава си бяха свестни, обаче изглежда интернета и канадските техникуми ги поразвалиха:)
«Хотели как лучше, а получилось как всегда» - Виктор Степанович Черномырдин
То човек като няма какво да каже и почне да се напъва само глупости може да сътвориc200 написа:Искам да запитам уважаемите родители те в какви училища учиха навремето, че сега се оправиха у Канадата и се назлъндисват на по-евтинките частни училища и на безплатните (да не дава Господ) публични.
Едно досещане на сляпо - 90% от чукчите писатели тук са учили в кварталното училище "Хр. Ботев", "В. Левски" или "Ив. Вазов". Тогава си бяха свестни, обаче изглежда интернета и канадските техникуми ги поразвалиха:)

Сиренето е безплатно само в капана.
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
C200 е прав. От елитните училища излизат по-добри ученици, защото такива влизат.
Кварталното училище ли ви спъна развитието? То ли е виновно, че не сте едри български бизнесмени?
И държавата, и собствениците на частните училище ще ви убеждават в ползата от няколкото хилядарки годишно. Не твърдя, че има вреда.
Кварталното училище ли ви спъна развитието? То ли е виновно, че не сте едри български бизнесмени?
И държавата, и собствениците на частните училище ще ви убеждават в ползата от няколкото хилядарки годишно. Не твърдя, че има вреда.
Мислите ли че е случайно съвпадение че училищата с най-ниска успеваемост на учениците са и училищата с най-висок процент наркомани, престъпност и отпаднали от училището? Знаете ли колко по-голяма е вероятността едно дете, попаднало в такава среда, да тръгне и то по този път? Не подценявайте ролята на средата за възпитанието на детето! Съвсем друго е когато детето (стига и то да иска да напредне в живота разбира се) е в среда на мотивирани и умни деца. Там никой няма да му се подиграва затова че учи, а вероятността да го тормозят (intimidate) е много по-ниска отколкото в другите училища. Да не говорим че добрите учители бягат като дявол от тамян от проблемните училища, съответно в тях отиват само млади и неопитни педагози (за голямото текучество да не говорим), които също само гледат да понасъберат малко стаж и да избягат.
Тук никой не те убеждава да запишеш детето си в частно училище, напливът и без това е голям.ablood написа:И държавата, и собствениците на частните училище ще ви убеждават в ползата от няколкото хилядарки годишно. Не твърдя, че има вреда.
Парите за образование не са пари на вятъра, за разлика от многото глезотии които си позволяваме.
Сиренето е безплатно само в капана.
съгласна съм с последните две мнения:
- Средата е решаваща в тинейджърска възраст: всички данни показват (статистики, социзследвания, журналистически репортажи всеки ден, лични наблюдения) къде е най-висок процента на наркомани, престъпност и деца, напускащи средното училище.
- Учителите предпочитат да са по-добре платени и съответно конкуренцията за по-добро място печелят частните училища.
Конкуренция -> качество. Това важи и за подбора на учениците, които влизат с конкурс там.
- Материалната база и извънкласните дейности са на светлинно ниво в сравнение с кварталната действителност.
- По принцип за нищо няма гаранции, но сигурността и наблюдението на учениците е на съвсем различно ниво в частните училища. Като казвам наблюдение имам предвид учебната дейност. Ако някое дете има затруднения в усвояването на дадена материя, мерките, които се вземат са многопластови и учудващо ефикасни.
- Традиционно българина винаги е мислил, че пари за образование никога не са били пари хвърлени на вятъра.
Ама какво да го мислим аблъд, той българин не е
Пък и тази тема едва ли е създадена, за да бъде точно той убеждаван колко е добре да учат децата му в различно от кварталното училище. Както е написала мишката, напливът /конкуренцията/ и без това е голяма, едва ли ще пострада имиджът на частните училища ако аблъд надвие над мнението на жена си
И моля, тук не става дума за основното училище до 6 клас.
- Средата е решаваща в тинейджърска възраст: всички данни показват (статистики, социзследвания, журналистически репортажи всеки ден, лични наблюдения) къде е най-висок процента на наркомани, престъпност и деца, напускащи средното училище.
- Учителите предпочитат да са по-добре платени и съответно конкуренцията за по-добро място печелят частните училища.
Конкуренция -> качество. Това важи и за подбора на учениците, които влизат с конкурс там.
- Материалната база и извънкласните дейности са на светлинно ниво в сравнение с кварталната действителност.
- По принцип за нищо няма гаранции, но сигурността и наблюдението на учениците е на съвсем различно ниво в частните училища. Като казвам наблюдение имам предвид учебната дейност. Ако някое дете има затруднения в усвояването на дадена материя, мерките, които се вземат са многопластови и учудващо ефикасни.
- Традиционно българина винаги е мислил, че пари за образование никога не са били пари хвърлени на вятъра.
Ама какво да го мислим аблъд, той българин не е


И моля, тук не става дума за основното училище до 6 клас.
Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че вече сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. (KИ, 1881)
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Когато му дойде времето, трябва да се прецени внимателно.
1.Ако детето е наистина умно и мине ситото на кандидатския подбор, възползва се от по-добро образование, събере се с деца от по-добри семейства, успее да отиде в труднодостъпен колеж... парите са си стрували.
2. Ако детето не бъде прието (или изпратено) в елитно частно училище, а в такова без изпит, ако се окаже, че в това училище нивото е по-ниско от общинското, ако ненужно минава километри всеки ден за да стига до там, ако програмата е натоварена, но безрезултатна... горкото дете.
3. Ако детето кандидатства в 1-2 елитни училища с изпит, но не успее да се намъкне сред елита, то се връща унижено към общинското, като потвърден "тъпанар".
1.Ако детето е наистина умно и мине ситото на кандидатския подбор, възползва се от по-добро образование, събере се с деца от по-добри семейства, успее да отиде в труднодостъпен колеж... парите са си стрували.
2. Ако детето не бъде прието (или изпратено) в елитно частно училище, а в такова без изпит, ако се окаже, че в това училище нивото е по-ниско от общинското, ако ненужно минава километри всеки ден за да стига до там, ако програмата е натоварена, но безрезултатна... горкото дете.
3. Ако детето кандидатства в 1-2 елитни училища с изпит, но не успее да се намъкне сред елита, то се връща унижено към общинското, като потвърден "тъпанар".
За подбора на учителите не съм много съгласна с Кримон. Говорих с едно девойче завършило наскоро частния Collège de Montréal (училище което изпадна над 50 място в класацията) и то ми казва че в най-важния 5 секондер са имали 5 нови учители, и петте на по двайсет и няколко години, току-що излезли от университета. До края на учебната година четирима от петимата напуснали и трябвало да бъдат замествани. Тя казва че заплатите им там не били много добри, но също така дисциплината в училището била ужасна и те затова най-вече напуснали. Имало случаи в час да се замерват ученици с обувки. Или пък ученик да пита учителя си в час дали е употребявал наркотици
От друга страна пък разбрах колко много кандидати има за едно преподавателско място в престижните публични училища. В тези училища и конкуренцията на децата при приемането е много висока. Така че пак - преценявайте училището според постиженията на учениците му, не според това доколко е субсидирано.

Това което аз казвам останалите форумци могат да го проверят точно колкото и това което ти казваш. Затова се гледа мястото в класацията. То е достатъчно красноречиво. Може да се види и за колко време въпросният колеж е стигнал до това ниво. И аз не обобщавам за частните училища изобщо, защото има такива много силни, има и много слаби и не мога да ги обобщя. Аз говоря за този колеж конкретно. Интересувала съм се специално от него защото моето дете кандидатства там заради централното му разположение и по-доброто му място в класациите от предишните години. За щастие ни беше резервен вариант, който не се наложи да използваме. И между другото според сина ми от приемните изпити в няколкото училища в които той кандидатства, изпитът за това училище е бил най-лесният.
- bgmontreal
- Мнения: 5866
- Регистриран на: Пон Фев 02, 2004 5:55 pm
- Местоположение: blog.danielkatev.com
- Обратна връзка:
Hmmm, не съм съгласен!survivor написа:Мислите ли че е случайно съвпадение че училищата с най-ниска успеваемост на учениците са и училищата с най-висок процент наркомани, престъпност и отпаднали от училището? Знаете ли колко по-голяма е вероятността едно дете, попаднало в такава среда, да тръгне и то по този път? Не подценявайте ролята на средата за възпитанието на детето! Съвсем друго е когато детето (стига и то да иска да напредне в живота разбира се) е в среда на мотивирани и умни деца. Там никой няма да му се подиграва затова че учи, а вероятността да го тормозят (intimidate) е много по-ниска отколкото в другите училища. Да не говорим че добрите учители бягат като дявол от тамян от проблемните училища, съответно в тях отиват само млади и неопитни педагози (за голямото текучество да не говорим), които също само гледат да понасъберат малко стаж и да избягат.
ПОЯСНЯВАМ, че нямам още деца, но не пречи да имам мнение!!!!
Когато не си на финансовото ниво на останалите деца, то подигравки, тормозене и т.н. НЯМА НАЧИН да избегнеш. Помните ли колко бяхме жестоки като деца? Прякори, подмятания, преджобвания и т.н.
Да не говорим, че и наркотици там не липсват, а напротив!
Ако не се занимаваш с детето и сто училища няма да помогнат.
Училището според мен е просто едно задоволяване на иго и то ... на родителите.
Смятам да изпратя моето дете (дай боже да дойде) на училище със строга дисциплина иначе аз ще си го ДОобучавам, ако трябва.
Важно е възпитанието, защото то изпусне ли се, няма доучване

http://www.facebook.com/dkatev" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.danielkatev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bgmontreal.biz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.danielkatev.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bgmontreal.biz" onclick="window.open(this.href);return false;