flyfish написа:Жени написа:В началото на декември по новините на CTV съобщиха, че от тази Коледа на Дядо Коледа се забранява да подвиква прословутото ХО ХО ХО, защото с това плаши децата.
И аз съм за правилата. Но това не са примерно ПРАВИЛА как да играем със снежни топки ами са ЗАБРАНИ!
Има разлика, ако разбира се човек съумее да я схване!
Някои хора пишат,колкото да не заспят.Ти как би обяснила на 150 побеснели ученика на двора по време на междучасие да се бият"според правилника за бой с топки"

?Абе,хора,вие нямате ли си друга работа????
Психологията съветва: постарайте се да игнорирате всяка лоша проява в поведението на детето си и награждавайте всяка добра! Давайте личен пример и се аргументирайте! Ограничете забраните!
Това се отнася за възпитанието на децата в предучилищна и начална училищна възраст.
Давам груб примир, за да онагледя тази стратегия: Детето иска да мине през локва, но на вас това не ви е удбно, защото то ще е мокро после, може да се разболее и т.н. Забранявайки му да минава през локвата, вие му засилвате желанието да го направи. Добре е да му разрешите да мине през локвата и после като е кално и мокро да му обърнете внимание колко е неприятно това усещане. А ако се разболее - още по-добре(за предпочитане е една настинка в малка възраст, от колкото нещо по-сериозно в по-голяма). Така то ще запомни, че не е било хубаво да минава в тая така привлекателна локва. Ако все пак не си е взело поука и пак иска да минава от там, вие може да му дадете не забрана - Не минавай през локвата, а инструкция - Заобиколи локвата. Или ако сте малко по-емоционални може да организирате състезание кой днес ще заобиколи локвата така, че да не се намокри!
Децата се нуждаят от емоции. И по този начин те са щастливи! А който няма умението да им създава емоциите, измисля забрани за по-лесен контрол!
Когато възрастният само забранява, действието се развива по друг сценарий: След многократни забрани да мине през локвата, когато е било в компанията на родителя си, детето изведнъж остава само, порастнало, без надзор и без забрани. То е отново там при привлекателната локва. Не дай се Боже локвата да е малко по-дълбока и детето ще се удави за секунди в нея. Вас ви няма, за да му забраните, нито пък за да го спасите. Т.е. вие сте пропуснали шанса си да го спасите много отдавна!
Така е и с наркотиците, с оръжията, с убийствата, с цялата забранена АГРЕСИЯ! Ние не учим децата да овладяват агресията, а им я забраняваме!
Разбира се, че няма да учим децата си как да вземат наркотици, да ползват оръжие или да убиват! Трябва да ги научим защо да не го правят! Трябва да им създадем емоции и интересности, които да вършат вместо да имат време да мислят за глупости!
Трябва да се бием със снежни топки със тях и да ги научим как да целят, за да не се превърне от ИГРАЧКА В ПЛАЧКА! Защото играчка със сигурност ще има, дори и нея да им забраним! Важното е да предотвратим плачката!
И по конкретния въпрос да кажа, докато не съм заспала: 150 побеснели ученика на двора в голямото междучасие да се обучат в правилата на боя със снежни топко е доста трудничка задача!

ама те може би са побеснели от забрани, кой знае?
