Zdraveite !
Interesuvam se ot taka nare4enite classes d'accueil za detsata na imigranti. Molia, onezi koito imat detsa da spodeliat opita si. Kakvi predmeti se u4at v taka nare4enite classes d'accueil?Samo s frenski li se zapo4va ili frenksi+malko matematika,peene,risuvane i t.n.?Tezi klasove iztsialo li sa sastaveni ot imigrantski detsa?Ednakvi li predmeti se u4at v 1,2,3,4 classe d'accueil ili da re4em v 1 i 2 classe e edno v 3 i 4 drugo?Kakto vijdate niamam nikakva informatsia na tozi etap, zatova kakvoto i da razkajete shte mi bade ot polza.
Classe d'accueil
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: Пет Окт 01, 2004 6:48 am
- Местоположение: Bulgaria
- Леля Екимка
- Диване
- Мнения: 3297
- Регистриран на: Пон Юли 28, 2003 12:38 pm
- Местоположение: град Кралски хълм
- Обратна връзка:
Тези класове са само за новопристигнали имигранти - т.е. там няма кебекарчета.Целта на клас д'акьой е да помогне на децата да се ориентират и да свикнат с френския език. Учи се предимно френски, малко математика, спорт. Рисуването и пеенето не са в отделни часове - по принцип всеки час е от 75 минути - и рисуват, и пеят - абе каша. Учебници почти няма, деца пристигат по всяко време на учебната година и трудно може да има някаква строга програма.
Представителна извадка тип "паплач"


Има голямо значение на каква възраст е детето, както и училището и преподавателя. Мисля, че няма специални учебници за classe d'accueil и затова е много важно да се избере добро училище, колкото е възможно.
Имам 2 деца в classe d'accueil (на 8 и 15 години) и при двамата е съвсем различно. В същност големият ми син вече е в редовен клас, той ходи в classe d'accueil само 2 месеца, но той завърши подготве на френска гимназия в България и общо взето говори френски.
Големият учи няколко предмета - френски, география, математика и физическо. Френският не се учи толкова систематично както във френската гимназия в БГ, децата са в класове по възраст, не по ниво на владеене на езика, има някои, които не знаят и дума, други говорят добре и е доста трудно да се преподава на такава група. Географията е сборен предмет - по-скоро обща култура, обсъждат се различини теми, целта е да се увеличи речниковия запас на учениците. По математика учителят преценява нивото на всеки ученик и му дава задачи за неговото ниво. Нивото на ученика по математика е определящо за това в кой клас ще го сложат след като завърши classe d'accueil.
При малките деца е различно. Първите няколко месеца имат специални помагала по които учат как се произнасят отделните звуци, думи и фрази. Нашата учителка ни даде дискове със записани уроците да ги пускаме в къщи. След това в зависимост от възрастта на детето направо преминават на учебника по френски за съответната възраст, което на мен ми се вижда доста трудно, защото в уроците на сина ми има думи, които и аз не знам, а някои и в речника не мога да ги намеря. За кебекарчетата думите може да не са трудни, но за някой, който едвам прохожда с езика ... Много пишат и пишат всичко, няма такова нещо да почнеш от по-прости думи и да минаваш към по-сложни. Но сигурно са прави защото то във френския май прости думи няма
. Пък и малките попиват, та го гледаш мъчи се, мъчи се, а докато се обърнеш вече пише и говори по-добре от теб 
По математика учат по учебниците за съответния клас, според възрастта на детето и според това как се справя, плюс минус една година
Имат също часове по музика, спорт и компютри. Там си карат по редовните програми, кой колкото разбрал, ако не е разбрал - по-нататък. Но факт е, че малките доста бързо започват да разбират.
В класовете има деца от една и съща възраст, общо взето, но често децата учат различни неща, в зависимост от това как се справят и учителката се занимава с всеки индивидуално. Вярно е, че постоянно идват нови деца, не знам как се справя учителката с такова разнообразие, но то разнообразието и така си го има - едно е да учиш едно румънче, друго е китайче - разликите в майчините езици са огромни.
Това е моят опит и аз съм доволна от подготовката на малкия син, защото след 4 месеца в classe d'accueil той вече говори френски, не разбира абсолютно всичко, но разбира доста и напредва все по-бързо.
Изобщо за малките място за притеснение няма, те започват почти от началото на образователната система и след някоя година езикът им няма да се различава по нищо от езика на местните деца. С големите вече е по-трудно, мисля че ако не са учили в България френски ще им трябва допълнителна подготовка по езика.
Имам 2 деца в classe d'accueil (на 8 и 15 години) и при двамата е съвсем различно. В същност големият ми син вече е в редовен клас, той ходи в classe d'accueil само 2 месеца, но той завърши подготве на френска гимназия в България и общо взето говори френски.
Големият учи няколко предмета - френски, география, математика и физическо. Френският не се учи толкова систематично както във френската гимназия в БГ, децата са в класове по възраст, не по ниво на владеене на езика, има някои, които не знаят и дума, други говорят добре и е доста трудно да се преподава на такава група. Географията е сборен предмет - по-скоро обща култура, обсъждат се различини теми, целта е да се увеличи речниковия запас на учениците. По математика учителят преценява нивото на всеки ученик и му дава задачи за неговото ниво. Нивото на ученика по математика е определящо за това в кой клас ще го сложат след като завърши classe d'accueil.
При малките деца е различно. Първите няколко месеца имат специални помагала по които учат как се произнасят отделните звуци, думи и фрази. Нашата учителка ни даде дискове със записани уроците да ги пускаме в къщи. След това в зависимост от възрастта на детето направо преминават на учебника по френски за съответната възраст, което на мен ми се вижда доста трудно, защото в уроците на сина ми има думи, които и аз не знам, а някои и в речника не мога да ги намеря. За кебекарчетата думите може да не са трудни, но за някой, който едвам прохожда с езика ... Много пишат и пишат всичко, няма такова нещо да почнеш от по-прости думи и да минаваш към по-сложни. Но сигурно са прави защото то във френския май прости думи няма


По математика учат по учебниците за съответния клас, според възрастта на детето и според това как се справя, плюс минус една година

Имат също часове по музика, спорт и компютри. Там си карат по редовните програми, кой колкото разбрал, ако не е разбрал - по-нататък. Но факт е, че малките доста бързо започват да разбират.
В класовете има деца от една и съща възраст, общо взето, но често децата учат различни неща, в зависимост от това как се справят и учителката се занимава с всеки индивидуално. Вярно е, че постоянно идват нови деца, не знам как се справя учителката с такова разнообразие, но то разнообразието и така си го има - едно е да учиш едно румънче, друго е китайче - разликите в майчините езици са огромни.
Това е моят опит и аз съм доволна от подготовката на малкия син, защото след 4 месеца в classe d'accueil той вече говори френски, не разбира абсолютно всичко, но разбира доста и напредва все по-бързо.
Изобщо за малките място за притеснение няма, те започват почти от началото на образователната система и след някоя година езикът им няма да се различава по нищо от езика на местните деца. С големите вече е по-трудно, мисля че ако не са учили в България френски ще им трябва допълнителна подготовка по езика.
Всичко е много индивидуално. Моят син на 9г го сложина в клас където децата 2-ра година са заедно и само той и още 1 дете не разбираха френски. С азбука не са се занимавали,предполагам че предната година са я минали....направо глаголи спрягаме
В класа са деца между 7 и 9г и взависимост от знанията им по математика им дават различни задачи.Отделно при други учители имат музика,рисуване и физкултура.Учителката му каза ,че напоследък тенденцията е да изкарват 2 г в този приемен клас и след това в зависимост от знанията им по френски и математика ги разпределят в нормални класове.
Не се притеснявай,възможно е не само да не пропусне година ,а дори да изпревари.

Не се притеснявай,възможно е не само да не пропусне година ,а дори да изпревари.