Има голямо значение на каква възраст е детето, както и училището и преподавателя. Мисля, че няма специални учебници за classe d'accueil и затова е много важно да се избере добро училище, колкото е възможно.
Имам 2 деца в classe d'accueil (на 8 и 15 години) и при двамата е съвсем различно. В същност големият ми син вече е в редовен клас, той ходи в classe d'accueil само 2 месеца, но той завърши подготве на френска гимназия в България и общо взето говори френски.
Големият учи няколко предмета - френски, география, математика и физическо. Френският не се учи толкова систематично както във френската гимназия в БГ, децата са в класове по възраст, не по ниво на владеене на езика, има някои, които не знаят и дума, други говорят добре и е доста трудно да се преподава на такава група. Географията е сборен предмет - по-скоро обща култура, обсъждат се различини теми, целта е да се увеличи речниковия запас на учениците. По математика учителят преценява нивото на всеки ученик и му дава задачи за неговото ниво. Нивото на ученика по математика е определящо за това в кой клас ще го сложат след като завърши classe d'accueil.
При малките деца е различно. Първите няколко месеца имат специални помагала по които учат как се произнасят отделните звуци, думи и фрази. Нашата учителка ни даде дискове със записани уроците да ги пускаме в къщи. След това в зависимост от възрастта на детето направо преминават на учебника по френски за съответната възраст, което на мен ми се вижда доста трудно, защото в уроците на сина ми има думи, които и аз не знам, а някои и в речника не мога да ги намеря. За кебекарчетата думите може да не са трудни, но за някой, който едвам прохожда с езика ... Много пишат и пишат всичко, няма такова нещо да почнеш от по-прости думи и да минаваш към по-сложни. Но сигурно са прави защото то във френския май прости думи няма

. Пък и малките попиват, та го гледаш мъчи се, мъчи се, а докато се обърнеш вече пише и говори по-добре от теб

По математика учат по учебниците за съответния клас, според възрастта на детето и според това как се справя, плюс минус една година

Имат също часове по музика, спорт и компютри. Там си карат по редовните програми, кой колкото разбрал, ако не е разбрал - по-нататък. Но факт е, че малките доста бързо започват да разбират.
В класовете има деца от една и съща възраст, общо взето, но често децата учат различни неща, в зависимост от това как се справят и учителката се занимава с всеки индивидуално. Вярно е, че постоянно идват нови деца, не знам как се справя учителката с такова разнообразие, но то разнообразието и така си го има - едно е да учиш едно румънче, друго е китайче - разликите в майчините езици са огромни.
Това е моят опит и аз съм доволна от подготовката на малкия син, защото след 4 месеца в classe d'accueil той вече говори френски, не разбира абсолютно всичко, но разбира доста и напредва все по-бързо.
Изобщо за малките място за притеснение няма, те започват почти от началото на образователната система и след някоя година езикът им няма да се различава по нищо от езика на местните деца. С големите вече е по-трудно, мисля че ако не са учили в България френски ще им трябва допълнителна подготовка по езика.