Алтернативни училища в Монреал
Алтернативни училища в Монреал
Здравейте,
Някой има ли опит с държавните- алтернативни училища в Монреал? Надявам се да споделите отзиви ако детето Ви е посещавало такова училище...
Някой има ли опит с държавните- алтернативни училища в Монреал? Надявам се да споделите отзиви ако детето Ви е посещавало такова училище...
Re: Алтернативни училища в Монреал
Да,като това например http://www.nouvellequerbes.org/wordpress/ ,но има още много такива
Re: Алтернативни училища в Монреал
Моите деца не са ходли, но едно момиченце от градината на дъщерями го записаха в такова училище. Бащата беше доволен, единственот му оплакване се очаква родителя да участва като добровелец в училището, което е трудно, ако работиш.
Простакът е кремък- корав и могъщ,
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
Re: Алтернативни училища в Монреал
Всяка доброволческа работа е трудна, ако работиш. Затова й казват и доброволческа... Ако не можеш просто не ги вършиш доброволческите...в смисъл, че има достатъчно родители, които работят от вкъщи на непълен работен ден и тн...IRA написа:Моите деца не са ходли, но едно момиченце от градината на дъщерями го записаха в такова училище. Бащата беше доволен, единственот му оплакване се очаква родителя да участва като добровелец в училището, което е трудно, ако работиш.
Караулови ще пиша ЛС.
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Re: Алтернативни училища в Монреал
Всяко "различно" училище, независимо дали е алтернативно, домашно, или за деца със специални нужди крие риска детето да не може да продължи в колеж, и дори да повтаря някоя година когато ти писне и се опиташ да го запишеш в нормално училище. Просто не е в крачка със системата
Естествено от управата ще ти наговорят куп маркетингови фекалии за обратното. Правилно си се ориентирал да търсиш лични мнения онлайн.
Естествено от управата ще ти наговорят куп маркетингови фекалии за обратното. Правилно си се ориентирал да търсиш лични мнения онлайн.
Ако нямате аргументи срещу мнението ми, моля не подхващайте личността ми.
Re: Алтернативни училища в Монреал
ablood, за тези класове това не важи. Те са одобрени от министерството и се намират в "нормални" училища.
balbi защо ще пишеш на лични,а не в темата, може и други хора да ги интересува?
balbi защо ще пишеш на лични,а не в темата, може и други хора да ги интересува?
Простакът е кремък- корав и могъщ,
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Re: Алтернативни училища в Монреал
Класовете за умствено изостанали също са "одобрени от министерството". Въпреки това ако детето ти се задържи година-две в такъв клас после не може просто ей-така да мине в същата година "нормален" клас. Да не говорим, че досието му е маркирано.
Ако нямате аргументи срещу мнението ми, моля не подхващайте личността ми.
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 6:02 am
- Местоположение: Plovdiv-Montreal
Re: Алтернативни училища в Монреал
Виждам, че е се е заформила дискусия и ще допринеса моите 5 цента.
Копирам си мнението от един друг форум, където наскоро коментирахме алтернативните училища и в частност едно такова в Лавал:
"Това е алтернативно училище, има го и в Монреал - Le Vitrail. Познавам доста деца от квартала, които са учили там, не са успели и сега повтарят в разни други училища, включително и дъщерята на хората, от които купихме къщата. Отделно тази година, като работих при декрошорите, беше пълно с деца, идващи и от там, които ми се кълняха, че това е най-гадното училище на света.
Аз съм минавала формасион за екол алтернатив и това, което знам е, че не е за всеки. Трябва детето да е много оправно, самостоятелно и дебруянт (не ми идва на български 5:30 сутринта е), за да успее в този тип училище. Иначе зациклят и се налага да повтарят.
Вие си познавате детето и си решавате, само споделям мои наблюдения на база опит.
Да добавя: в този тип училища обучението е на модули и ученикът решава какъв модул му се прави, примерно ако е добър математик взима повече модули математика, но занемарява френския...Ролята на учителя е по-скоро да помага и отговаря на въпроси, отколкото да преподава. Има деца, които наистина се чувстват добре в тези училища, но за мнозинството е трудно да се организират.
Копирам си мнението от един друг форум, където наскоро коментирахме алтернативните училища и в частност едно такова в Лавал:
"Това е алтернативно училище, има го и в Монреал - Le Vitrail. Познавам доста деца от квартала, които са учили там, не са успели и сега повтарят в разни други училища, включително и дъщерята на хората, от които купихме къщата. Отделно тази година, като работих при декрошорите, беше пълно с деца, идващи и от там, които ми се кълняха, че това е най-гадното училище на света.
Аз съм минавала формасион за екол алтернатив и това, което знам е, че не е за всеки. Трябва детето да е много оправно, самостоятелно и дебруянт (не ми идва на български 5:30 сутринта е), за да успее в този тип училище. Иначе зациклят и се налага да повтарят.
Вие си познавате детето и си решавате, само споделям мои наблюдения на база опит.
Да добавя: в този тип училища обучението е на модули и ученикът решава какъв модул му се прави, примерно ако е добър математик взима повече модули математика, но занемарява френския...Ролята на учителя е по-скоро да помага и отговаря на въпроси, отколкото да преподава. Има деца, които наистина се чувстват добре в тези училища, но за мнозинството е трудно да се организират.
Re: Алтернативни училища в Монреал
На мен това което казваш ми се струва по добре от стандартните училища. Там излиза учителката изпява си урока, кой разбрал ... разбрал . На мен лично няколко учителки ми казаха, че преподават на група , а не индивид.
п.с. Едно дете може да повтаря само един път от 1 до 6 клас и един път в гимназията и то само ако е съгласен родителя. След повторението, ако резултатите са ниски ( а те в повечето случаи не се подобряват) препоръчват специален клас, но детето отива в такъв клас само, ако родителя се съгласи иначе не т.е дали ще повтаря и какво ще стане изцяло зависи от родителя. Същата работа е и с хапчетата , никой не може да предпише хапчета на детето без съгласието на родителя. Моя личен опит е колкото по малко слушаш училището, толкова по добре.
п.с. Едно дете може да повтаря само един път от 1 до 6 клас и един път в гимназията и то само ако е съгласен родителя. След повторението, ако резултатите са ниски ( а те в повечето случаи не се подобряват) препоръчват специален клас, но детето отива в такъв клас само, ако родителя се съгласи иначе не т.е дали ще повтаря и какво ще стане изцяло зависи от родителя. Същата работа е и с хапчетата , никой не може да предпише хапчета на детето без съгласието на родителя. Моя личен опит е колкото по малко слушаш училището, толкова по добре.
Простакът е кремък- корав и могъщ,
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
Простакът е демон без лик, вездесъщ
Акула на сухо, безкрил, а хвърчи.
Удариш на кухо, простакът звучи.
Радой Ралин
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Чет Сеп 27, 2007 6:02 am
- Местоположение: Plovdiv-Montreal
Re: Алтернативни училища в Монреал
ИРА може и да си права, че това е по-добър метод, но не за ВСИЧКИ деца. От 6 годишната ми практика като учител тук (пример и секондер) не съм видяла МНОГО деца, които да работят самостоятелно, с ентусиазъм с желание за самоусъвършенстване. Има няколко типа ученици:
-прилежни до вманиачаване (зад което обикновено стои родителски натиск), които плачат ако имат 95%, а не 100%
- обикновени (които учат по малко за изпитите, но иначе не си дават много зор, задоволяват се с 60-70-80%), те са най-масови в училищата
-проблемни (тук влизат всички видове дификюлте д'апрентисаж, както и такива, на които въобще не им пука, както и на родителите им) Обикновено такива ученици не завършват секондер, или го завършват в специализирани паралелки за професионална квалификация или за декрошори.
От горе изброените групи единствено първите виждам добре в алтернативно училище, но те са единици. От опит мога да кажа, че от година на година нараства третата група, но не и първата. Говоря за държавни учлища в Монреал.
А с обобщението ти "Моя личен опит е колкото по малко слушаш училището, толкова по добре" не мога да се съглася, защото училището днес до голяма степен е иззело ролята на родителите, които заети в работа оставят на нас да възпитаваме, обучаваме, съветваме, превързваме раните на децата им. Повечето учители, които познавам работят със сърце и душа, остават през обеди и след училище, за да помагат индивидуално. Стига, разбира се, детето да има желание за това. Не си спомням мой ученик да е поискал да му обясня нещо индивидуално в работно или в извън работно време и да съм му отказала. Така че, който иска да учи и да разбере може да го направи и в нормално училище, а който няма желание и в Харвард да го запишеш, няма да му пука.
-прилежни до вманиачаване (зад което обикновено стои родителски натиск), които плачат ако имат 95%, а не 100%
- обикновени (които учат по малко за изпитите, но иначе не си дават много зор, задоволяват се с 60-70-80%), те са най-масови в училищата
-проблемни (тук влизат всички видове дификюлте д'апрентисаж, както и такива, на които въобще не им пука, както и на родителите им) Обикновено такива ученици не завършват секондер, или го завършват в специализирани паралелки за професионална квалификация или за декрошори.
От горе изброените групи единствено първите виждам добре в алтернативно училище, но те са единици. От опит мога да кажа, че от година на година нараства третата група, но не и първата. Говоря за държавни учлища в Монреал.
А с обобщението ти "Моя личен опит е колкото по малко слушаш училището, толкова по добре" не мога да се съглася, защото училището днес до голяма степен е иззело ролята на родителите, които заети в работа оставят на нас да възпитаваме, обучаваме, съветваме, превързваме раните на децата им. Повечето учители, които познавам работят със сърце и душа, остават през обеди и след училище, за да помагат индивидуално. Стига, разбира се, детето да има желание за това. Не си спомням мой ученик да е поискал да му обясня нещо индивидуално в работно или в извън работно време и да съм му отказала. Така че, който иска да учи и да разбере може да го направи и в нормално училище, а който няма желание и в Харвард да го запишеш, няма да му пука.
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Re: Алтернативни училища в Монреал
Някаква база за такова твърдение?IRA написа: Едно дете може да повтаря само един път от 1 до 6 клас и един път в гимназията и то само ако е съгласен родителя. След повторението, ако резултатите са ниски ( а те в повечето случаи не се подобряват)
Трябва не да е умствено изостанал, ами пълен дебил за да учи 2 години едно и също нещо без "подобрение". В такъв случай естествено че ще го пратят в паралелка за бавни.
Нормално е поради езикови проблеми, проблеми с концентрацията, глуповатост и подобни някое дете да трябва да повтори за да влезе в крак с другите (или да му се намери правилното лечение).
Ако нямате аргументи срещу мнението ми, моля не подхващайте личността ми.
- Kpetrov
- .
- Мнения: 8444
- Регистриран на: Чет Яну 15, 2004 4:31 am
- Местоположение: KIRIBATI
- Обратна връзка:
Re: Алтернативни училища в Монреал
И какво е правилното лечение за езикови проблеми, глуповатост, или за проблеми с концентрацията от юношеско естество (teenager)?ablood написа:Някаква база за такова твърдение?IRA написа: Едно дете може да повтаря само един път от 1 до 6 клас и един път в гимназията и то само ако е съгласен родителя. След повторението, ако резултатите са ниски ( а те в повечето случаи не се подобряват)
Трябва не да е умствено изостанал, ами пълен дебил за да учи 2 години едно и също нещо без "подобрение". В такъв случай естествено че ще го пратят в паралелка за бавни.
Нормално е поради езикови проблеми, проблеми с концентрацията, глуповатост и подобни някое дете да трябва да повтори за да влезе в крак с другите (или да му се намери правилното лечение).
Това да закачат едно дете на ежедневни лекарства от ранна възраст заради проблеми с концентрацията е най-голямата тъпотия.
Russophrenia - a condition where the sufferer believes Russia is both about to collapse, and take over the world.
- ablood
- Мнения: 10496
- Регистриран на: Нед Авг 28, 2005 2:51 pm
- Местоположение: Montreal
- Обратна връзка:
Re: Алтернативни училища в Монреал
Тъпотия, а? Да не ти идва до главата да взимаш решение дали да оставиш детето си да расте като безполезен шемет - двойкаджия, или да го вкараш медикаментозно в релси за сметка на унилост и липса на апетит.Kpetrov написа: Това да закачат едно дете на ежедневни лекарства от ранна възраст заради проблеми с концентрацията е най-голямата тъпотия.
ADHD не е от вчера.
Едит: хапчетата срещу ADHD вървяли доста скъпо на черно при студенти преди изпит. Правели чудеса, ако си закъснял с ученето.
Ако нямате аргументи срещу мнението ми, моля не подхващайте личността ми.
- jasmin_veni
- Мнения: 480
- Регистриран на: Чет Юли 09, 2009 2:32 am
- Местоположение: Sofia
Re: Алтернативни училища в Монреал
Подкрепям казаното от kaka_dora_Luk4o, въпреки, че аз работя в момента с 0-5 годишни и техните братя и сестри, които са в училище (интервенант съм).
Много често зад ниските оценки има цяла история, която често е нелицеприятна и понеже е конфидансиел дори и учителите не я знаят. Узнават ако има проява на агресия, перманентна и физическа и се появи и ДПЖ в досието.Имам две досиета на достатъчно умни и интелигентни деца, които със сигурност ще повтарят годината, защото родителите им са за бой, не те. И въпреки всичките ресурси и интервенанти в ежедневието им, детето дори и да чете в училище, идва си в къщи, майката мята таблета/хапчето и детето е до там...И да ви кажа има родители, които искат и настояват за хапчета, скоро вдигнахме вой до Бога заради предрусано дете. Смениха му дозата и родителката е недоволна, оплаква се....днес другото й дете направи страхотна криза на агресия, реакцията й беше "супер, тамън ще изискам хапчета от доктора"....
Стажувала съм в алтернативно, частно училище, наистина има много хубава програма, много интервенанти, които помагат на децата във всяко отношение, но отказват да прилагат помощни средства в работата си, дори с аутисти и деца с дефисианс интелектуел, защото идеята на училището е унивърсъл лърнинг апроуч. Което обаче не работи за всички деца, а таксата е повече от солена годишно.
ЗА т.н. алтернативни училища имам отзиви само от една страна. Едната е колежка, китайка, първото дете е с Аспергър, малкото и то май има такива симптоми, та за него това училище е чудесно, оставят го само да си напредва с материала. Това обаче е в Монтреал.
Много често зад ниските оценки има цяла история, която често е нелицеприятна и понеже е конфидансиел дори и учителите не я знаят. Узнават ако има проява на агресия, перманентна и физическа и се появи и ДПЖ в досието.Имам две досиета на достатъчно умни и интелигентни деца, които със сигурност ще повтарят годината, защото родителите им са за бой, не те. И въпреки всичките ресурси и интервенанти в ежедневието им, детето дори и да чете в училище, идва си в къщи, майката мята таблета/хапчето и детето е до там...И да ви кажа има родители, които искат и настояват за хапчета, скоро вдигнахме вой до Бога заради предрусано дете. Смениха му дозата и родителката е недоволна, оплаква се....днес другото й дете направи страхотна криза на агресия, реакцията й беше "супер, тамън ще изискам хапчета от доктора"....
Стажувала съм в алтернативно, частно училище, наистина има много хубава програма, много интервенанти, които помагат на децата във всяко отношение, но отказват да прилагат помощни средства в работата си, дори с аутисти и деца с дефисианс интелектуел, защото идеята на училището е унивърсъл лърнинг апроуч. Което обаче не работи за всички деца, а таксата е повече от солена годишно.
ЗА т.н. алтернативни училища имам отзиви само от една страна. Едната е колежка, китайка, първото дете е с Аспергър, малкото и то май има такива симптоми, та за него това училище е чудесно, оставят го само да си напредва с материала. Това обаче е в Монтреал.
Освен всичко това обаче има дислексия, диспраксия, дисортография, дисфазия дискалкулия, които нямат лечение, с времето се изграждат техники за да се справи в живота, но това не значи на 100%, че ще има академично досие. Имам клиент с 4 от 5-те дис, познай дали е завършил, въпреки, че му сече пипето и е емоционално интелигентен.ablood написа: Трябва не да е умствено изостанал, ами пълен дебил за да учи 2 години едно и също нещо без "подобрение". В такъв случай естествено че ще го пратят в паралелка за бавни.
Нормално е поради езикови проблеми, проблеми с концентрацията, глуповатост и подобни някое дете да трябва да повтори за да влезе в крак с другите (или да му се намери правилното лечение).
DSC Виена - 03.06.2011г.
Интервю - 09.09.2013г.,Успешно
Изпратени/получени в Сидни - 09.10.2013/15.10.2013
Полет - 26.05.2014г.
Интервю - 09.09.2013г.,Успешно
Изпратени/получени в Сидни - 09.10.2013/15.10.2013
Полет - 26.05.2014г.