Страница 5 от 7
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 7:19 am
от krimon
Не е толкова просто с училищните комисии и най-добрите при това обществени гимназии. Не е задължително да покриват всички училища и жилищнии райони /сърви изброи 4 конкретни училища/. Мисълта ми е, че нямаш винаги избор добро публично училище или частно, защото записването в публичното става с доказателство за местоживеене. Наш'то квартално е Екол интернасионал /не паралелки, а цялото/ и децата от квартала влизат без изпит /за разлика от другите деца извън квартала, които полагат такъв/. Това е така, защото няма друга гимназия - там се отива априори. Ако учениците изпаднат от частните училища - там отиват директно. Което и става най-редовно /тази година познавам 2 деца вече/. Правете си сами изводите какво му е нивото.
Защото от частните училища учениците отпадат /меко казано, иначе им дават отпусно/ ако нямат необходимият успех - обикновено над 50% по всички предмети, а от държавните не могат да ги изгонят. Например, в College Jean De La Mennais /на първо място в класацията, след Бребьоф, намира се в Ла Прери, Южен бряг/ този процент е 75%.
Така се поддържа "елитността" - слабите ученици или тези, на които не им се учи, заминават в държавните училища. Това също е сериозен плюс за частните - не е достатъчен приемния изпит, трябва да показваш успех и усърдие в ученето всяка година, за да останеш там. Иначе "Чао, чао, бамбино!" - не са достатъчни парите на мама и тати.
survivor написа:а за част от Южния бряг - École internationale de McMasterville
Това даже вече не е т. нар. "Южния бряг", а Рувил-От Ришельо - Commission scolaire des Patriotes, а не тази за южния бряг - Commission scolaire Marie-Victorin.
Трябва да живееш в Beloeil, Boucherville, Carignan, Chambly, Contrecœur, McMasterville, Mont-Saint-Hilaire, Otterburn Park, Saint-Amable, Saint-Antoine-sur-Richelieu, Saint-Bruno-de-Montarville, Saint-Charles-sur-Richelieu, Saint-Denis-sur-Richelieu, Sainte-Julie, Saint-Jean-Baptiste, Saint-Marc-sur-Richelieu, Verchères, за да те допуснат да кандидатстваш.
Дакелката, браво на детето ти. Забравяш обаче да споменеш на колко години е дошло в Канада и за колко години е научило перфектно двата езика - френски и английски, за да го приемат медицина.
Аз предпочитам да бъда от родителите с болни амбиции, каквото и да значи това
filipne написа:Какъв е този бакалауреат, че и международен дори, от секондер

сървайвър ти е написала, но искам да допълня, че от френските гимназии Станислас и Мари дю Франс излизаш с френски бак и можеш директно да продължиш в университет във Франция. Там също не важат училищни комисии и местоживеене - можеш да се запишеш откъдето си искаш за конкурса де

Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 8:06 am
от ablood
krimon написа:Ако учениците изпаднат от частните училища - там отиват директно. Което и става най-редовно /тази година познавам 2 деца вече/. Правете си сами изводите какво му е нивото.
Защото от частните училища учениците отпадат /меко казано, иначе им дават отпусно/ ако нямат необходимият успех
Хайде пак - всички частни са супер! Изобщо не се споменава думата "някои".
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 8:15 am
от survivor
Това за минимума 75 % за да останеш в програмата важи дори за паралелките по програмата на Еколь Интернасионал. Със сигурност знам за тази практика във въпросните паралелки в училището Монт-Роаял. Око успеха ти падне под този процент, прехвърлят те в обикновените паралелки. Така че елитността се поддържа по един и същи начин, без значение процента на субсидиране на училището. Че не във всички части от Южния бряг имат достъп до едно от елитните публични училища е факт. И все пак целият остров Монреал и Лавал са "покрити".
Френският бакалауреат не се покрива с международния. Между другото който кандидатства да учи в университет, наличието на международен бакалореат му дава автоматично 5 процента.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 8:44 am
от survivor
c200 написа:survivor написа: Трудно е да се прецени какво е нивото там, защото обикновените класове свалят нивото на представянето на училищата...
Хъ? :nenam:
Трудно ми е да преценя дали иронизираш или наистина не можеш да прецениш. Но ще ти обясня все пак. Ако в едно обикновено училище част от паралелките са със специална програма и с приемен изпит, децата в тези паралелки могат да изкарат на провинциалните изпити 100 %, но ако останалите деца изкарат примерно 50 %, общият успех се получава 75 % и той не дава представа за нивото на децата във въпросните паралелки.
Да ти отговоря и на предишната реплика от рода на "Не сме ли завършили ние квартално училище, че сега сме с такива претенции". Говориш така защото не ти е дошло още до главата и сравняваш с нещо, което е било в съвсем друг контекст. По времето на нашето детство в една панелка съжителстваха професор, чистач, инженер, местния алкохолик и т. н. И децата им ходеха заедно в кварталното училище. Беше постиигнато т. нар. социално разнообразие и кварталните училища предлагаха съпоставими условия. Обаче ако сега отидеш да живееш в Хошелага-Мезонньов например (можеш сам да провериш какъв процент от населението там се е отдало на наркомания, алкохолизъм и проституция), и отидеш да видиш местната гимназия, друга песен ще запееш. Между другото неотдавна бяха били алармата от Училищната комисия на Монреал че учителите й масово напускали. Къде мислиш че отиват? Ами пак в квартални училища, ама в други квартали, по предградията най-вече. Абе като ти дойде до главата пак ще си приказваме

Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 10:37 am
от krimon
survivor написа:Това за минимума 75 % за да останеш в програмата важи дори за паралелките по програмата на Еколь Интернасионал.
със сигурност е така, обаче за колко от кварталните училища важи това :nenam:
и за колко Екол интернасионал :nenam:
Аз ти казвам, че в нашето квартално Екол интернасионал изобщо не важи - там отива куцо и сакато (всеки, които трябва да ходи в секондер). В самата класация е около 140 място - не е чак толкова зле от над 450 училища
За да е добро - трябва да е в първите 20 - частно, държавно - няма значение. Обаче повече са частните, което е показател. Пък и както някъде написах вече частните имат други предимства.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 11:29 am
от survivor
Ако детето ми е умно и има желание да се развива и нямам възможност да го запиша в добро публично училище, не бих се поколебала да го пратя на частно. Ама не на всяко частно, защото сега видях едно на 459-о място в класацията

Да им се чудиш на тези родители как може да си дават парите за такъв боклук, ама може би не са имали избор. Това че сред първите 100 училища повечето са частни, а след най-слабите повечето са държавни, е безспорен факт. Но все пак изкллюченията са достатъчно много и достатъчно ярки. А ти като говориш за предимствата на частните училища над държавните, имам чувството че сравняваш добрите частни с лошите държавни

Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 12:09 pm
от krimon
хехе, не е съвсем така - все пак 140 място си е гудддддддддддддд от всякъде в сравнение с 459 за частно

Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 4:41 pm
от ablood
Щом частното училище на 459-то място продължава да съществува, значи има някакви предимства, различни, от класирането на високи места при стандартните тестове? Не мислите ли?
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 5:54 pm
от survivor
Мога да ви кажа за детето на една моя позната квебекарка. Диагностицирано с хиперактивност с дефицит на вниманието (обаче семейството беше отказало да дава на детето медикаменти за това), след много разговори и разправии с учители и дирекцията на държавното училище, най-накрая се взима решение детето да се изпрати в специализирано училище за проблемни деца. При това просто не е имало механизъм след това при евентуално добро поведение детето да бъде изпратено отново в нормалното училище. Тогава родителите решиха че няма да си изпратят детето в такова училище и го записаха в частно. Предполагам че става въпрос за подобни случаи. И като се замисля чудесно е че има частни училища, за да може при по-заплетени ситуации човек все пак да има някакъв избор. И аз бих постъпила като тези родители.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 6:10 pm
от ablood
Жена ми днес ми каза, че професорът в КОФИ-то им е разказал как преди няколко години е имало огромен скандал заради системата на класиране на училищата. Излязло било наяве, че схемата е корумпирана.
Е, и в канада живеят хора. Когато става дума за милиони парите проговарят. Разликата е, че в българия дори и някоя десетачка, беше достатъчна да се корумпира служител.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 6:24 pm
от krimon
ablood написа: професорът в КОФИ-то
Кой знае какво точно е разбрала жена ти на френски език в Кофи-то
Писала съм и в друга тема за училищата, сърви може да си спомни

, става въпрос за колеж Шарлеман, където директорът завишил с една еденица оценките само по математика на учениците си, за да изпъкне училището в класацията. Става дума за 2002 г. Последвала ревизия на Министерство на образованието, анулирани са оценките на учениците, а директора уволнен. Сега има двойна проверка за всички официални изпити на Министерството на образованието в 4 и 5-ти секондер. Толкоз по въпроса.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 6:38 pm
от ablood
Ако ще развсея съмнението относно грозната забележка, било е в трето ниво КОФИ.
Пък и често някоя пионка изгаря шумно, за да се хвърли прах в очите на простите хорица.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 6:41 pm
от krimon
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 9:20 pm
от beckythomas9
anxeli написа:Това пък не го разбирам, никога няма да го дам моя в първи клас преди да е навършил 6 год. Тъй като е роден февруари
ще е първи клас на 6 и половина. Както е вече метър и двайсе да видим тогава третокласниците дали ще са по-големи

.
Сериозно, нека да си поиграят, то училището няма да избяга

.
Ние сме в частна киндергартен, с униформи

, за по-нататък не сме решили още. Предпочитам гимназия с изпити, а не непременно скъпи такси. За мен проблема е не че богаташчетата ще се държат лошо или надменно, по скоро склонноста на нашичкия да иска всичко което види. Откъде ще му осигуря лимузини, ролекси и тн. За хероина и кокаина да не говорим

. А не, без такива.
Едно време в езиковата гимназия имаше богаташчета, но имаше и прошляци дето изкараха цялата гимназия с едно сако, а после спечелиха всички стипендии из Ню Йорк и Лондон

. Ето това искам да види и нашия глезан и ако може да си направи изводите как ще я кара, без аз да го ръчкам да учи.
Добре де, ако беше роден през декември ще го дадеш следващата година ли? Детето ми е родено в края на годината и затова няма навършените години през септември, но по знания и манталитет не се отличава от децата родени през януари.
Детето ми учи в селско държавно училище засега. Причината е, че и предоставят възможност да учи и двата езика едновременно на високо ниво, което според мои познати не се предлага от частните училища. Всъщност според моите проверки СЕ предлага, но заедно с това има и някои "екстри", като например all girls school и/или интензивно религиозно образование - все неща, които не ми допадат. Като ви чета започвам да се питам дали нещо не съм сбъркана, че не я давам в частно училище. Училището, в което учи е на хиляда и нещо място в класацията за Онтарио; има деца от всякакви социални прослойки, като 99% са "бели" канадчета, нямат униформи, не се влиза с изпити. Не че нямам забележки, но в голяма степен съм доволна от това, което получава като знания и в комбинация с работа вкъщи мисля, че засега детето ми е о.к. И най-важното е щастливо и доволно. И да, на теория имам възможност да я дам в частно училище, но засега не виждам смисъл.
Публикувано на: Чет Сеп 18, 2008 10:15 pm
от survivor
За начално училище и аз не виждам смисъл, е все пак гледай да е сравнително добро училището + много занимания вкъщи с детето. Според мен на тази възраст по-добре е тези пари да се инвестират в пътувания за детето, посещения на музеи, детски представления, някакви курсове по интереси, неща които ще му събудят интереса и ще му разширят кръгозора. Освен това социалното разнообразие (етническо също) според мен също обогатява. Като стигне до гимназия обаче... да не се повтарям, ама тогава ти сама ще се убедиш в същото.
Мда, тази седмица трябвало да излезе новата класация на училищата и духовете се били разбунили. И дори май този път не е една, а две, от различни източници и по различни критерии.