Една българка в тукашната преса...

Конкретни въпроси и проблеми от житието-битието в останалите провинции (без Квебек)
ivaiilo

Една българка в тукашната преса...

Мнение от ivaiilo »

Putting her skills to work.

Mariana Gerenska has been in Canada for less than a year and is already working in a field of her choice. But, after first arriving in July 30, 2004, from her homeland of Bulgaria, Gerenska and her husband, Konstantin, felt let down.“There is no channel of
communication between the authorities developing the immigration requirements
and here. We were screened really thoroughly for a period of about four years, but then,
when we arrived, we found out that the link is broken and we are left to downgrade as much as we want to,” she says, citing the example of highly skilled immigrants becoming
janitors and maids. But she was lucky. Gerenska, who has four master’s degrees from various European universities and was a training manager and organizational development consultant in Bulgaria, came to Canada with the hopes of becoming a university professor, an organizational development consultant or a coach, as well as
pursuing a Ph.D. Fulfilling one of her goals,she found a job with Ashton College in Vancouver. “I am currently a business instructor in the new HR Diploma Program at Ashton College. I just applied for the job and I got it,” she says. “I love the program — it is the most innovative and suitable for a global HR program I have ever seen. “I am
lucky to have immediately started doing what I was well educated for and I think this is
appreciated by both my students and the college.” Despite her good fortune, Gerenska says she still can’t stop thinking about how much immigrant potential is wasted. “If Canada wants to attract high-calibre immigrants, it should have a system to maximize their potential once they arrive. Why go through such an elaborate screening procedure if this is not the case?” Gerenska’s success is only proof that skilled immigrants
have what it takes to contribute to Canada; they just need an employer to give them their first chance. Статията заедно съсъ снимка можере да намерите тук. http://www.thecanadianimmigrant.com/dow ... _May05.pdf

Тази статия е от http://www.thecanadianimmigrant.com/index.php, вестник за имигранти от имигранти. Има доста интересни статии и препоръчвам както на тези, които които вече са в канада, така и тези които им предстои да идват,да разгледат сайта на който има съхранени всички издания на вестника от началото на неговото съществуване... май 2004.
снимки от Ванкувър.
http://ivaiilo.myphotoalbum.com/albums.php
Аватар
MrGeek
Путлер Капут

Мнение от MrGeek »

Браво! Само така. :thumbsup:
Нека всички имат този късмет, но късмета също идва и от силното желание и увереност в себе си.
ivaiilo

И НЯКОЙ ДРУГИ ТЕМИ...

Мнение от ivaiilo »

Policy in progress
It looks like Citizenship and Immigration Minister Joe Volpe is putting his policies where his mouth is. Last month, the minister told The Canadian Immigrant Magazine that he was planning an announcement very soon on several initiatives, including parent and grandparent sponsorships. He announced three big changes in citizenship and immigration policy, April 18.
“Canada’s immigration system is a model for the world and these measures allow us to maintain and enhance our position. We will do this by reducing application processing times for permanent residents who want to become Canadian citizens and sponsored parents and grandparents who want to be reunited with their family in Canada,” Volpe says. “International competition for talented international students is fierce and today’s announcement moves Canada even further ahead. So what specifically will the federal government do to improve citizenship processing?

• Make an investment of $69 million over two years to restore, by 2007–2008, processing times to an average of 12 months for a grant of citizenship and four months for a proof of citizenship. The additional resources will be used to reduce the current backlog of files and enhance technology to modernize processing.
• Citizenship applicants aged 55 or more will be exempt from undergoing language ability and knowledgeof- Canada tests (this exemption was previously limited to
60-year-olds and older). What will change in regards to the sponsorship of parents and grandparents?
• The number of parents and grandparents who can immigrate to Canada will triple from 6,000 to 18,000 a year in 2005 and in 2006, at a cost of $36 million a year for two
years to cover the costs of processing and integrating parents and grandparents.
• Also, multiple-entry visitor visas will be available so that parents and grandparents can visit their families in
Canada while their applications are in process. Regular security and health screening will still apply and some parents and grandparents may require health coverage to be admissible to Canada.
• The department will add temporary duty officers and support staff at visa offices with the largest number of applications. Volpe also announced two pilot initiatives for international students, at a cost of $10 million a year for five years.
• The first will allow international students to work offcampus while completing their studies so they can experience the Canadian labour market and gain a wider understanding of Canadian society.
• The second will allow them to work for a second year after graduation, but only outside of Montreal, Toronto and Vancouver to help spread the benefits of immigration to more regions in Canada.
• Also, post-secondary international students can now transfer between programs of study and institutions without applying for a change to the conditions of their study permit.
• Secondary-level international students can now obtain longer high-school study permits.
Now let’s hope Volpe will continue in his progress and make a real difference on issues
of foreign credentials, language proficiency and successful integration of immigrants.
снимки от Ванкувър.
http://ivaiilo.myphotoalbum.com/albums.php
Canuck
Непукист

Мнение от Canuck »

Bravo, kefyat me takiva imigranti! :beer:
Per aspera ad astra!
Горд канадски гражданин в Мадрид :)
ariel

Мнение от ariel »

A kakyv e spored vas % na "ozenenite" ot Canada skilled workers v svoite spezialnosti?I ne samo bulgarite.Neshto gledam mai povecheto se realizirat kato janitors ili nannies.A moze i da gresha.Pozdravi za uspelite,kolkoto i malko da sa!
Canuck
Непукист

Мнение от Canuck »

Ariel, ima mnogo istina v dumite ti za sajalenie. Spored Statistics Canada 6 ot 10 novi imigranti ne rabotyat tova, za koeto sa uchili. No, spored Statistics Canuck, okolo 8 ot 10 sa taka. :?
Kogato edin imigrant doyde tuk dori i da znae otlichno angliyski ili frenski se nalaga za mnogo ot profesiite ili da zamazva chujdata diploma s mestno obrazovanie, koeto otnema minimum godina, ili da se podgotvya za nyakakv order ili da chaka security clearance ili neshto podobno i tezi neshta sashto otnemat pone godina.

Vtoriyat scenariy e, ako imigrantat e doshal s nyakakvi, no ne otlichni ezikovi poznaniya ili izposhto bez gram angliyski/frenski. Togava e savsem estestveno, che gubi daje poveche vreme dokato pochne da raboti tova, koeto iska, za koeto razbira se ne moje da se srdi na Canada.

No, opredeleno sam saglasen, che Canada tryabva da ulesni realnoto priznavane na chujdestranno obrazovanie i naemane na rabota na imigranti.
Per aspera ad astra!
Горд канадски гражданин в Мадрид :)
Аватар
MrGeek
Путлер Капут

Мнение от MrGeek »

Canuck написа:....

No, opredeleno sam saglasen, che Canada tryabva da ulesni realnoto priznavane na chujdestranno obrazovanie i naemane na rabota na imigranti.
Canuck, много си прав. В случаите, когато съответния индивид не знае език е ясно. Не мога да се съгася обаче, когато човек е достатъчно skilled, комуникативен и прочие, да му се сваля с няколко пункта експириънса, само защото е бил някъде изън Канада. Особено в области като IT да речем. На всички е ясно, как американските/канадски работдатели говорят за качеството на нашите IT специалисти, след като са имали вече досег до техните способости (пресен пример - Vladi). Разбира се има професии, които няма как да се признават дирктно - медицина, право и т.н. Но във всички случаи съществува едно сериозно несъответствие между процедурите по имиграционното признаване на skilled workers (в процеса на издаване на визата) и след това при практическото осъществяване на съответната кариера, в повечето случаи започваща отново от нулата.
Аватар
KolioBalkanski
Marquis de Suhindol
Обратна връзка:

Мнение от KolioBalkanski »

nikoi ne gi e sprial tezi skilled imigranti - koito e upraven se opravia, koito ne e - da si hodi ili da stane janitor (koeto tuk ne e sramno).
TOva za men e edna dobra si sistema na naturalen podbor.
Edinstvenniat problem e s diplomite i ekvivalentite - bi bilo hubavo v universitetite da se uchrediat niakakvi uskoreni programi za ekvivalencia.
Помогнаха на бай Ганя да смъкне от плещите си агарянския ямурлук, наметна си той една белгийска мантия - и всички рекоха, че бай Ганьо е вече цял европеец.
bateto

Мнение от bateto »

Да ,прав си Кольо за системата на натуралния подбор,който издържи.Последният лаф го знам от един познат дето беше известно време в затвора.
Аватар
St.Anger
Some Kind of Monster

Мнение от St.Anger »

bateto написа:Да ,прав си Кольо за системата на натуралния подбор,който издържи.Последният лаф го знам от един познат дето беше известно време в затвора.
:D :D :D
Ако някой си е поставил за цел просто да издържи ...да, ама не ми звучи сериозно това, да дойдеш тук просто да издържиш! :)
To Live Is To Die
Аватар
anxeli

Мнение от anxeli »

Да бе бате, няма който издържи, ние да не сме маратонци :D ?
Трябва да застанеш на върха на хранителната верига, ако имаш достатъчно увереност и опит в твоето амлоа, да не би да се дадеш на някой пакистанец или суданец? При равни други условия, както казваше един съфорумец - ти губиш ! След вадене на лицензи, членство в ордери и др. задължителни формалности един българин трябва да има увереността и самочувствието че заслужава тази позиция :wink: . И ще стане 8) .
Циганите - на Сатурн !
mdju
Обратна връзка:

Мнение от mdju »

Браво Anxeli, точно така!
Те тия пакистанци и китайците, виж за суданците не знам, се роят като хлебарки и са плъзнали къде ли не. Сори за не съвсем приятното сравнение , но си е така нали?
И какво , те да не са по умни или по skilled от един бг минал през нашето образование, което се оказва не толкова лошо, но те не искат да го признаят.
Наистина на нас бг-те като че ли в общия случай точно това ни липсва тази самоувереност, която е необходима за там.
Стига човек да иска и на това ще се научи.
Не греши само този, който не прави нищо!
Аватар
anxeli

Мнение от anxeli »

Mdju, ти сега в Бг ли си, там как е с етническото присъствие, има ли китайци или сме си само ние и циганите :lol: ? И аз това си мислех, просто сме израсли в много затворена среда, като арийци :lol: , единствените различни бяха някой и друг черен студент-зъболекар или доктор. А като дойдем тук - хъх, 99 вида муцуни и цветове, и смески. Трябва да се пречупи човек и да свикне да си търси мястото между тях. А то е - най отгоре :lol: :lol: :lol:.
Циганите - на Сатурн !
Аватар
Lub0
Обратна връзка:

Мнение от Lub0 »

MrGeek, ще ти свалят експириенса само ако ти им позволиш. Човек трябва да си отстоява знанията, особенно пък в ИТ сферата.
Успех!
Lub0 for President!
###############
"Геврек, геврек", викаха децата, без да знаят, че питката е смъртно ранена...
Аватар
Rainmaker

Мнение от Rainmaker »

Lub0 написа:MrGeek, ще ти свалят експириенса само ако ти им позволиш. Човек трябва да си отстоява знанията, особенно пък в ИТ сферата.
Успех!
Tochno taka e na men mi priznaha celia staj ot BG.
Заключено